Singapur - Nečekanou dohru má Velká cena Singapuru. Historicky první noční závod pod umělým osvětlením skončil triumfem Fernanda Alonsa, ale kritická slova vůči okruhu nepadala jen z tamní neúspěšné stáje Ferrari.
Ve čtvrtek totiž tým Red Bull oznámil, proč nedojel jeho jezdec Mark Webber.
Přitom to s australským jezdcem, pro něhož byl Singapur již 118. startem ve formuli jedna, vypadalo na trati hodně nadějně. Pohyboval se kolem Alonsa a dost pravděpodobně by skončil na stupních vítězů hned za ním, tedy na druhém místě.
Čtěte také: Králem noci je Alonso, Ferrari pohřbilo Massu v boxech
Jenže ve třicátém kole jeho vůz vypověděl službu. Porouchala se převodovka a Webber nemohl pokračovat dále v závodě. Kdyby se jednalo o normální problém, asi by nenásledovalo takové pátrání, které mělo zjistit, k čemu vlastně došlo.
Takhle v Red Bullu zjišťovali příčinu a odhalili vskutku netradiční věc. Vůz dvaatřicetiletého pilota se zastavil kvůli tramvaji.
"Přesně na tom místě, kde se to stalo, je most, pod nímž jezdí tramvaj. Vypadá to, že zrovna v tu chvíli tam jela a výboj statické elektřiny přes povrch tratě zasáhl převodovku," vysvětlil šéf Red Bullu Christian Horner.
Bylo zjištěno, že převodovka zařadila dvě rychlosti najednou. Tedy se o to alespoň pokusila a právě kvůli tomu se nenávratně poškodila. Na vině je právě elektřina. Podle Hornera tam byla snaha o zařazení sedmého stupně, i když jel Webber jen na pětku.
Jak ale uvádí aktuálně sedmá stáj Poháru konstruktérů, nebyl Webberův incident jediným. Tramvaj měla zastavit na stejném místě, ale při tréninku, i Sebastiena Bourdaise z Toro Rosso.
Čtěte dále: Ferrari má vztek: Safety car? Ponižující pro formuli 1