San Juan - Také v cíli 11. etapy Rallye Dakar měl tým Buggyra důvod k radosti, obě jeho tatry se znovu "vešly" do elitní desítky. V tomto ročníku už počtvrté.
Přitom Martin Kolomý ve "Fat Boyi" řešil opět jeden z řady snad nekonečných problémů. Tentokrát se ve voze neslyšel s dalšími dvěma členy posádky, protože v kabině vypadl komunikační systém.
Soutěž k Rallye Dakar 2016
Kolik pneumatik spolkne Dakar? Vyhrajte projížďku v Tatře Martina Kolomého ZDE
Po interkomu další kámen v řízení
"Museli jsme hned na začátku zastavit a opravovat interkom. Vymetl jsem totiž pár děr kvůli tomu, že jsem kluky vůbec neslyšel a v prachu posunková řeč nefungovala. Naštěstí to byly jen zlomené drátky a mohli jsme pokračovat,“ uvedl Kolomý.
Tím ale starosti bruntálského jezdce neskončily: "Posledních dvacet kilometrů nás opět trápil kámen v řízení. To jsme se ale dozvěděli až tady, jinak jsme mysleli, že nám odešla pumpa. Tentokrát se nám totiž řízení nezaseklo úplně. Bylo to ale hodně nepříjemný, protože v jednom řečišti pod mostem jsme mířili na pilíř. Nějak jsem to ale naštěstí nasměroval jinam. Jsme v cíli a jsem rád, že jsme to takhle lehce opravili," dodal pilot Buggyry, jenž obsadil osmé místo.
"Rozbíječky" tatře vyhovují
Sedmý byl, s náskokem pouhých deseti vteřin, Valtr. "Jsem rád, že jsme udrželi naše tempo. Dneska fungoval náš unikátní podvozek Tatra naprosto fantasticky. Tyto rozbíječky a technické úseky mám rád, takže mě to dnes hodně bavilo. Pěkná etapa,“ pochvaloval si závodník za volantem Phoenixu.
Ve čtvrtek jezdce potrápil rozmanitý terén a jemný písek feš-feš. "Já si myslím, že když jsem vydržel dnešek, tak už vydržím všechno. Možná i v životě. Nebylo to těžší než ty předchozí dny, ale už dlouhý. Nejhorší bylo, že jsme viděli cíl, ale čekalo nás ještě asi 30 kilometrů po místním lomu, aby z toho měli taky něco diváci. No strašný,“ uvedl v cíli Valtrův navigátor Josef Kalina.