"Po 25 letech závodění se jedná o můj nejlepší výsledek v MS, jsem z toho upřímně dojatý," rozplýval se Ježek nadšením v cíli motocyklové čtyřiadvacetihodinovky, která končila v neděli v poledne.
Čtvrté místo, pro nějž si dojel na Kawasaki s číslem osm spolu s Němcem Janem Bühnem a Švédem Jesperem Pellijeffem, bylo pro rodáka z Brna skutečně vrcholem "světové" kariéry. Už proto, že se do Le Mans sjelo téměř pět desítek týmů a na startovní listině se objevila i jména známá z MotoGP.
Jenže euforii záhy vystřídalo zklamání. Nádrž motocyklu Teamu Bolliger Switzerland totiž podle názoru technických komisařů nesplňovala technické regule závodu.
"Ze zprávy o diskvalifikaci jsem samozřejmě zklamaný. Je škoda, že to obrovské úsilí všech zúčastněných nakonec nepřineslo efekt ve výsledkové listině. Dobrý pocit z odvedené práce a zážitky z pro mě doposud nejlepšího podniku v MS ve vytrvalostních závodech mi to však nemůže vzít," filozofuje český závodník.
Bez zápisu do výsledkové listiny se z Le Mans vracel také Karel Hanika. Člen favorizovaného týmu YART Yamaha startoval z pole position. Při klasickém startu á la Le Mans, kdy jezdci přebíhají přes trať ke svým strojům, mu ovšem zhasla motorka a rázem se propadl do druhé desítky pořadí.
Let's rewatch the start, shall we?#FIMEWC #24hMotos pic.twitter.com/NfgWIp0VxH
— FIM EWC (@FIM_EWC) June 12, 2021
Hanikovi se sice podařilo probít zpět do čela, ale naděje pro něho skončily v desáté hodině závodu. kdy musel odstoupit kvůli závadě na modré Yamaze.
Z českých závodníků byl nakonec klasifikován jen Michall Filla, jenž jako člen tria v barvách polského Wójcik Racing Teamu obsadil konečnou třicátou pozici.