Rodák z Castellónu na východním pobřeží Španělska okusil legendární soutěž poprvé v roce 2011, od té doby už na startu ani jednou nechyběl. Díky tomu se může honosit čestným označením "dakarská legenda".
Při premiéře sice odpadl ve druhé etapě, ale o rok později si už připsal první dílčí vítězství. Před startem 44. ročníku Rallye Dakar jsou před ním, co se etapových vítězství týče, jen slavní Francouzi Stéphane Peterhansel a Cyril Després. Oba vyhráli 33krát.
Před dvanáctým dakarským startem je zkušený jezdec namotivovaný. "Těším se na start, jsem plný nadšení a vzrušení. Po celou dobu přípravy jsem na sobě makal a teď chci všechno ukázat na trati," uvedl.
"Měl jsem v přípravných závodech velmi dobré tempo. Byl jsem rychlý na Rallye Andalucía i Baja Aragón a slušně jsem si vedl taky v Maroku. A hlavně, vyhýbala se mi zranění," dodal 38letý motorkář.
Právě ona douška ohledně zdraví je pro Barredu důležitá. Pětkrát totiž musel Dakar předčasně ukončit. Například letos v lednu ho výrazně zpomalil těžký pád v deváté etapě, po němž vydržel už jen další dva dny a stejně odstoupil.
"Teď jsem ve stoprocentní kondici. Můj cíl je jasný, v cíli chci v lednu držet nad hlavou beduína pro vítěze. Jasně, je tu řada silných soupeřů, takže by bylo velkým úspěchem pódium. Ale já pracuju na tom Rallye Dakar vyhrát," věří Barreda.
I když několikrát bojoval o celkový triumf, nakonec přišla vždycky smůla a jeho nejlepším výsledkem zůstává páté místo z roku 2017. "Důležité je odjet soutěž bez komplikací a perfektně navigovat," ví tovární jezdec Hondy.
Jak si Barreda věří do saúdskoarabských pouští? "V Maroku jsem cítil, že jsem rychlý v dunách, což je pro dakarskou trať důležité. Miluju závodění v písku, mám rád rychlé etapy. V pomalejších a složitějších dunách se snažím jet jinak, chytřeji."
"Nejdůležitější ale je se v dlouhých dunových polích moc neunavit. Druhý týden Dakaru je vždycky těžší," připomíná Španěl.
V posledních dvou ročnících se jezdcům Hondy Rickymu Brabcovi a Kevinu Benavidesovi podařilo ukončit panování značky KTM, které trvalo od roku 2001.
I když Argentinec Benavides mezitím odešel právě k rakouské konkurenci, má Barreda v týmu kvalitní parťáky. Vedle Brabce oblékají tovární barvy Monster Energy Honda Teamu o devět let mladší Chilan José Ignacio "Nacho" Cornejo a nový člen, 35letý Pablo Quintanilla. Další rodák z Chile přišel z Husqvarny.
"Je skvělé, že můžeme trénovat spolu. Máme se od sebe navzájem co učit. Někdo je lepší v písku, jiný na kamenitých úsecích, další vám zase může ukázat nějaké navigační finty," vysvětluje se Barreda.