Londýn - Současná krize ve formuli jedna již dospěla do takové fáze, kdy se už o svou jistotu nemusí obávat jen sdružení stájí FOTA, ale i samotný Max Mosley.
Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA), jehož kontroverzní návrhy o stanovení rozpočtového stropu vedly ke konfliktu, totiž v úterý potvrdil, že aktuální krize by mohla mít vliv na jeho jisté postavení.
Zároveň však jedním dechem dodal, že je nepochybně připraven znovu kandidovat do dalších voleb. Ty se uskuteční během letošního října.
"V posledních týdnech vyšlo z jednání protestujících týmů jasně na světlo, že jim jde i o mou rezignaci. Loňský rok jste mi ve volbách projevili důvěru a jak jsem vám již dříve psal, neměl jsem už zájem se letošních voleb v říjnu účastnit," cituje server magazínu Autosportu Mosleyho dopis zaslaný do rukou představitelů FIA.
Čtěte také: Ecclestone se rozčílil. V krizi F1 může tratit nejvíce
"Nicméně v souvislostí se současným útokem na můj mandát jsem se musel zamyslet, zda bylo toto mé tehdejší rozhodnutí správné," objasnil svůj záměr.
Mosley byl do své funkce opětovně zvolen 3. června 2008, kdy mu vedoucí představitelé udělili důvěru i po skandálu, při němž byl přichycen při sadomasochistických hrátkách.
"Mé členství se týká FIA a ta se musí demokraticky rozhodnout o svém zvolení. Není to záležitost motoristického průmyslu a o to méně už některých lidí, kteří jsou v něm zaměstnáni," bránil se.
Mosley proto rázem přešel do ofenzivy a varoval své kolegy, že napadení vůči jeho osobě znamená i útok na celou FIA.
Přečtěte si také: Formule pod diktátorem? Nic není věčné, i Řím padl
"Je to tlak, aby regulovala své mistrovství světa F 1. Jde o neopodstatněnou kritiku celého orgánu. A žádný prezident nezůstane v takovém případě bez odpovědi. Jestliže to bude potřeba, budeme bránit naše i pomocí soudního řízení," rozlobil se.
Současné Mosleyho výroky tudíž příliš nenaznačují, že by mělo dojít ve stávajícím konfliktu k obratu.
Představitelé obou znepřátelených stran se ale sejdou již tuto středu na schůzce, kde nejspíše padne konečné rozhodnutí. Buď zůstanou týmy v F1, nebo si založí vlastní soutěž.
"Katalyzátorem současného sporu měl být návrh FIA na limitování rozpočtů. Snížení nákladů je nutné pro nezávislé týmy, které chtějí přežít. Bez těchto stájí je šampionát založen hlavně na automobilových manufakturách, které samozřejmě příchází a odchází, jak se jim to hodí," uzavřel Mosley.