Lacka při obhajobě vyzve nevídaná konkurence, teď je však jeho hlavním soupeřem vlastní zdraví

Radek Vičík Radek Vičík
25. 5. 2018 14:30
Adama Lacka před začátkem boje o obhajobu evropského titulu zradilo slepé střevo. Po dvojitém zákroku chce i přes bolest zkusit závodit. Konečný ortel však padne až před startem první jízdy nové sezony.
Přes přetvávající bolesti neztrácí Adam Lacko naději, že se Misanu bude bojovat o body do konečného účtování mistrovství Evropy.
Přes přetvávající bolesti neztrácí Adam Lacko naději, že se Misanu bude bojovat o body do konečného účtování mistrovství Evropy. | Foto: Buggyra

Praha - "Jochen, Norbert, André, Sascha, Steffi…" začal Adam Lacko na předsezonním setkání s novináři v pražském hotelu Ambassador - Zlatá Husa postupně vyjmenovávat jména pilotů, kteří jsou letos schopni vyhrát rozjížďku evropského šampionátu tahačů na okruzích. Pilot Buggyry a obhájce titulu v jedné osobě se nakonec dopočítal devíti jmen.

"Tak vyrovnanou sezonu nepamatuju," přizvukoval mu manažer týmu Jan Kalivoda. A má pravdu, vedle roudnického týmu se excelentní piloti "rozdělili" do dalších minimálně šesti týmu, kde pilotují vozy značek MAN, Iveco i Mercedes-Benz.

Už taková konstelace - navíc za situace, kdy Buggyra jako druhého pilota angažovala nováčka na evropských tratích Olivera Janese z Británie - výrazně znesnadňuje útok na další titul. Lacka navíc těsně před startem sezony trápí zdraví.

Dvě narkózy během šesti hodin

Všechno začalo poslední dubnovou sobotu akutním zánětem slepého střeva. Jenže po běžném zákroku, který podle závodníkových slov "dělají na vrátnici", přišly komplikace.

"Po šesti hodinách jsem šel zase na sál a byla z toho druhá narkóza a kompletní revize břicha. Ranka po prvním zákroku provedeném endoskopicky mě vůbec nebolí, ale tohle bylo hrozné. Nejhorší je, že právě na bolestivá místa tlačí pásy v závodním autě. Naštěstí díky ochraně hlavy a krční páteře HANS nejsou pásy tak úplně na těle, ale stejně jsem se poprvé soukal do auta jako stará babička," vysvětlil Lacko.

Brzy bylo jasné, že úvodní závod v Misanu, který se jede tento víkend, je ohrožený. "Nezbyla nám nic jiného, než k jeho veliké radosti vytáhnout Davida Vršeckého z domova důchodců, vyzout ho z bačkor a zase posadit do auta," zachovával si humor týmový boss Kalivoda.

Pravda je, že Vršecký absolvoval nedávné testy v Mostě, kde se představil také novic v barvách Buggyry Janes. Britský jezdec měl být původně nástupcem právě dvojnásobného mistra Evropy Vršeckého, ale teď to vypadá, že se v Itálii dost možná oba potkají na trati.

Obhájce nechce dát svoji kůži zadarmo

Formulace "dost možná" je na místě. Lacko i přes fakt, že lékaři hovořili o tom, že fit bude až někdy v půlce června, zvažuje start už v Misanu. "Na plnohodnotný výkon nemám, ale věřím, že bych v Misanu mohl jezdit kolem pátého místa. Na konci sezony se bude počítat každý bod. Pokud mi Jochen Hahn s Norbertem Kissem ujedou v důsledku mé neúčasti v prvním závodě o nějakých 35 bodů, budu to mít hodně těžké," vysvětlil.

Kalendáře ME tahačů na okruzích pro sezonu 2018:

Jasno bude v pátek podvečer poté, co v rámci programu úvodního dílu šampionátu proběhnou VIP jízdy. A právě při tom, když bude v kamionu vozit na sedadle spolujezdce hosty, pozná, zda je na závodění aspoň částečně připravený.

"Adamovo řešení považuji za hraniční. Už proto, že v Itálii bude vedro, k tomu nehořlavá kombinéza a hojící se rány. A pásy, které tlačí právě na operovaná místa. Děsivá kombinace. Nedovedu si to dost dobře představit. Je to na Adamovi, leč jsem připraven uplatnit právo veta," neskrýval manažer Kalivoda strach o zdraví svého pilota.

O tom, zda se v Misanu na závodní trati skutečně objeví také obhájce titulů, se dozvíte z našeho zpravodajství přímo z dějiště prvního závodního víkendu evropského šampionátu tahačů na okruzích.

Tým Buggyra Racing představil své plány na nadcházející sezonu | Video: BUGGYRA brand
 

Právě se děje

Další zprávy