Le Mans - Závod na 24 hodin v Le Mans rozhodlo posledních šest minut, na které budou chtít určitě rychle zapomenou ve sportovním oddělení Toyoty.
Do té doby vedoucí vůz japonské značky tria expilotů formule 1 Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakadžima ztratil výkon trurba a poslední jmenovaný ho musel odstavit na cílové rovince.
Triumf tak doslova spadl do klína obhájcům titulu z Porsche. Vítězi se stali Romain Dumas, Neel Jani a Marc Lieb ve speciálu 919 Hybrid .
Německá značka dnes navýšila vedení v historických statistikách legendárního závodu na 18.
Spíš než vytrvalostní závod to byl na trati Circuit de la Sarthe čtyřiadvacetihodinový sprint, vedoucí vozy nikdy nedělilo víc než několik desítek vteřin.
Byť první startovní řadu po kvalifikaci obsadily vozy Porsche, jezdci Toyoty dokázali zajíždět po celý závod vyrovnané časy. Navíc soupeře s hybridy elitní třídy LMP1 s Porsche i nedávné suverény Le Mans s Audi trápily technické problémy. Přesto se nakonec Japonci své první výhry nedočkali.
Druhé místo obsadila další posádka Toyoty Miek Conway a bývalí jezdci formule 1 Kamui Kobajaši a Stéphane Sarrazin. Ve vyrovnaném závodě stáli na třetím ze stupňů vítězů jezdci dalšího týmu - loni také třetí Loic Duval, Oliver Jarvis, Lucas di Grassi v Audi.
Třídu LMP2 ovládla domácí značka Alpine, V elitní kategorii sportovních vozů LMGTE Pro triumfoval Ford s expilotem F1 Sébastienem Bourdaisem, převážně amatérském LMGTE Am Americká stáj Scuderia Corsa ve Ferrari.
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans:
1. Dumas, Jani, Lieb (Fr., Švýc., Něm./Porsche 919 Hybrid) 384 kol, 2. Sarrazin, Conway, Kobajaši (Fr., Brit., Jap./Toyota TS050 Hybrid) -3 kola, 3. Duval, Jarvis, Di Grassi (Fr., Brit., Braz./Audi R18) -12 kol.