Na Slovakia Ringu jste si spolu s týmovým kolegou Davidem Vršeckým stále stěžovali na to, že kluzký asfalt nastavení Buggyry nevyhovuje. Přesto jste nakonec ve všech čtyřech jízdách bojoval o pozice na stupních vítězů a vedení seriálu se zmenšilo jen o tři body. Dají se závody na Slovensku brát z toho hlediska jako velký úspěch?
Hlavně, že už je za námi. Jsme tu od středy a byl to tedy hodně dlouhý rádoby víkend. A ze závodního hlediska… (přemýšlí). Je to těžký a složitý okruh. Bojovali jsme s nastavením, dostali jsme se na nějaké maximum. Až se tu pojede příští rok, musíme hodně zapracovat na tom, abychom se zlepšili. Nedopadlo to vůbec špatně: v sobotu druhé místo v hlavním závodě, třetí v handicapovém, v neděli dvě brambory. Ony ty brambory zní vždycky blbě, ale jsou za ně pořád solidní body. A hlavně ty body jsou. S tím jsem spokojený. Musím zaklepat na zuby (a skutečně si ukazováčkem zaklepe na horní řadu zubů) jsme první. Vedl jsem o 46 bodů, teď o 43. To je pořád dobré. Kdyby to tak šlo dál, tak by to mohlo dopadnout.
Trio vyrovnaných vyzyvatelů
Následujícím závodem bude koncem srpna Hungaroring, ten vašemu vozu taky moc nesedí…
Pokud podobně přežijeme Maďarsko, tak by to mohlo klapnout. Pak přijde Most, ten máme rádi a většinou nám to jde. Doufám, že to vyjde i letos a potěšíme domácí fanoušky. Jde jen o to, abychom neměli nějakou technickou závadu.
Norbert Kiss v Mercedesu vyhrál na Slovakia Ringu oba hlavní závody, získal celkem 51 bodů a rázem poskočil na druhé místo v průběžném pořadí. Znamená to, že maďarský pilot se už definitivně zařadil zpět do špičky nebo to bylo jen tím, že mu slovenská trať tolik sedí?
Na autě dělají vývoj třetí nebo čtvrtý rok, takže by to měli nějak posunout. Kór, když mají, jak se říká lidově, za zadkem fabriku. Auto je postavené na velké úrovni, má dokonce samozvedání vozu jako gétečka. Možná přišla doba, kdy by jim to mělo fungovat. Anebo má Kiss štěstí, že mu to jezdí na takových uklouzaných okruzích, jako je Slovakia Ring. Doma se ukázal už loni, takže uvidíme. Ale pokud by zapršelo… (smích).
Za vámi je teď v tabulce vyrovnaná trojice Kiss, Jochen Hahn a Steffi Halmová, kteří jsou naskládaní v šesti bodech. S kým budete mít do konce sezony asi nejvíc práce?
Jako soupeře v boji o titul je beru všechny. Jsou na sebe nalepení. Jednou to vyhraje ten, podruhé někdo jiný. Nejde říct, kdo je favorit. Prostě tam jsou Kiss, Hahn, Lacko, Halmovka, začal se do toho motat i Antonio Albacete. Tak máte pět jezdců, kteří jsou blízko. Snad jen já mám nějaký větší odstup, ale jinak je to na sobě.
Volno ve znamení posilovny
Od konce srpna vás čeká našlapaný program, budete mít před tím vůbec čas na odpočinek?
Tento týden mám hodně schůzek a jednání. Příští středu letím do Číny a pak přijde konečně volno. To si určitě odpočinu, ale budu i dvakrát denně cvičit, protože vím, že nás pak čeká dost těžkých sedm týdnů. Teď na posilovnu moc času není, dostanu se do ní dvakrát, třikrát týdně. Z toho, co naposiluju, pak budu čerpat, protože od začátku září nebude čas na nic. Doufám, že pak sklidíme ovoce vynaložené dřiny (smích).
Cítíte jako velkou výhodu, že jsou vaši pronásledovatelé tak vyrovnaní a navzájem si berou body?
Je to určitě lepší než minulý rok, kdy jsem soupeřil jen s Hahnem. Letos by to mohlo, díky tomu, že jsem si vypracoval nějaký náskok, teoreticky fungovat. Oni si navzájem kradou body a to nám hraje do karet. Navíc všichni Němci už nejezdí na MANu, tak spolu tak nedrží. Třeba Gerd Körber si s Hahnem si vůbec nepomáhají, jakoby se neznali.
Na Slovakia Ringu udivovala doslova raketovými starty Steffi Halmová, je na jejím MANu něco specifického?
Když se podíváte zpětně, má vždycky dobré starty. Myslím si, že má stále lepší motor A plus. Továrna MAN už v tom není zainteresovaná, takže nikdo neví. Ale jsem o tom přesvědčený, protože A plus motory startovaly takhle. Platí to tým Reinert, takže si myslím, že ho bude mít. Byly to motory s výbornými starty a na ultra pomalé zatáčky. Ona má pořád i výborné výjezdy ze zatáček. Ale zase startovat za takovým Kissem je úplné utrpení (smích).