Fudži (Japonsko) - Celosvětová ekonomická krize, která od začátku září zmítá finančními trhy, bude mít zřejmě vliv i na dění ve slavné formuli 1.
Kromě šéfa Mezinárodní automobilové asociace (FIA) Maxe Mosleyho, který chce po čínské Grand Prix svolat k jednání zástupce jednotlivých týmů, varuje před vážnými problémy i další z čelných představitelů formule 1.
Výkonný ředilel týmu Williams Adam Parr se pro britskou BBC nechal slyšet, že krizová situace by mohla vést dokonce k odchodu "nejmenované velké stáje" ze seriálu mistrovství světa.
Čtěte také: Mosley bije na poplach: Formule musí šetřit, je krize
"Existuje vážná hrozba, že jeden až dva týmy mohou skončit. A půjde o tovární značky," naznačil, ale konkrétní jména neprozradil.
Jeho soukromému týmu dodává motory Toyota. Není ale příliš pravděpodobné, že by mělo jít právě o japonskou automobilku.
Parr navíc mluvil o "velké stáji", takže se přímo nabízejí spekulace o těch opravdu největších hráčích. Těžko si ale představit, že by seriál formule 1 opustil někdo z trojice Ferrari, McLaren či BMW.
Ohrožen tak zřejmě bude Renault, který si díky Fernandu Alonsovi připsal v Singapuru po dvou letech vítězství, ale jinak zažívá ústup ze slávy, když v roce 2005 i 2006 vládl celému šampionátu.
Čtěte dále: Tréninky pod Fudži: Massa v závěsu za Hamiltonem
Podle Maxe Mosleyho navíc současná finanční krize pouze urychlila dlouhodobé problémy. "Bylo zřejmé už dávno předtím, že formule jedna je ve stávající podobě neudržitelná," vysvětloval, proč sezval šéfy týmů k rokování po Velké ceně Číny.
"Momentálně máme dvacet aut. Když přijdeme o dva týmy, ztratíme čtyři auta. Když tři týmy, tak ztratíme šest aut. To bychom už překročili hranici důvěryhodnosti," dodal šéf FIA.
Čtěte více o krizi:
Padnou další banky, varuje šéf americké státní kasy
Pražskou burzu zasáhly výprodeje. Oslabuje i koruna
Rusko pomůže domácím firmám. Koupí jejich akcie