Praha - Automobilový jezdec Josef Král se v listopadu stal čtvrtým Čechem v historii, který se projel s monopostem formule 1. Na trvalé prosazení do nejprestižnější motoristické kategorie ale v současnosti dvacetiletý závodník nemyslí.
Jeho prioritou je i nadále seriál vozů GP2, jehož polovinu musel v letos ze zdravotních důvodů vynechat.
"Našim cílem momentálně není snaha dostat Josefa rychle do formule jedna. To by byl podle nás špatný krok. Navíc je otázka, co by nám to přineslo dlouhodobě. Nechceme, aby to byla například o jedné akci, závodě nebo o jedné sezoně. Chceme, aby to někam směřovalo, aby zhodnotil svůj talent," uvedl Králův manažer Petr Najman na setkání s novináři v Praze.
Čtěte také: Zůstane Massa ve Ferrari? Příští rok bude klíčový
Král má za sebou první sezonu v šampionátu GP2, který je považován za druhý nejkvalitnější formulový seriál.
Rodák z Hradce Králové však podstatnou část sezony vynechal, neboť ve Valencii v červnu vážně havaroval, poranil si obratle a do kokpitu formule se vrátil až v posledním podniku seriálu v Abú Zabí.
Splnil se mi sen, který mám od 8 let
"Očekávání nemohla být velká, ale doufali jsme, že se mi podaří dostat zpět mezi elitu, která se snaží dostat se do F1. A dopadlo to nejlépe jak mohlo," poukázal Král na osmé a páté místo v závodech.
Navíc se mu podařilo opět upoutat pozornost týmu Hispania a výsledkem byl jednodenní test formule 1. "Tím se mi splnil sen, který jsem měl od osmi let," přiznal Král.
Navíc poté v Abú Zabí absolvoval oficiální testy týmů GP2, ve kterých patřil mezi nejlepší. Dokázal se vyrovnat i s tím, že v průběhu čtyř dnů závodil s vozy tří různých týmů.
"Všichni v paddocku sledovali jeho návrat s očekáváním, ale tohle nikdo nečekat. V závodě ani v testech. Hovořil jsem s manažery skoro všech týmů a Josef tam způsobil poprask," podotkl Najman.
Myslel jsem, že rozdíly mezi auty nebudou tak velké
Výsledkem je, že o Krále je prý momentálně velký zájem mezi týmy. "Doufám, že je o mě rvačka," pousmál se Král, který měl z testů dobrý pocit.
"I když adaptovat se na různé týmy nebylo jednoduché. Myslel jsem si, že rozdíly nebudou tak velké, ale auta se strašně lišila," řekl Král, který by rád měl co nejdříve jasno, za koho bude v příštím roce jezdit.
Podle Najmana by se však reálně mělo rozhodnout do poloviny ledna.
Nejpravděpodobněji to však vypadá, že by Král jezdil za jeden z týmů, u nějž v listopadu testoval. Tedy za Addax, Arden nebo iSport.
Nikdo neví, který tým bude na špici
"Máme nabídky od řady týmů ze startovního pole, ale naše preference naznačují ty testy. Jeden z nich to asi bude, ale nedokážu říci který," uvedl Král, jenž se společně se svým okolím snaží při rozhodování zohlednit všechny možné aspekty.
Problémem však je, že v příští sezoně budou mít všechny týmy v šampionátu GP2 k dispozici nové vozy a budou používat pneumatiky od jiného výrobce než doposud.
"Tím je to trochu loterie. Nikdo neví, který tým bude na špici," přiznal Král. I proto by rád v zimě, stejně jako před rokem, startoval v asijské sérii GP2.
"Tentokráte to bude skoro nutnost. Většina týmů se do této série snaží dostat své jezdce, aby si zvykli na nová auta i spolupráci se svým inženýrem," vysvětlil Král.