Zlín - Tovární jezdec Škody Jan Kopecký potvrdil, že v lichých letech se mu na zlínské Barum rallye daří.
Dnešním triumfem navázal na výhry z let 2009 a 2011 a upevnil si vedení v průběžném pořadí evropského šampionátu.
"Liché ročníky nejsou zaklínadlo"
Kopecký se stal pátým závodníkem, který "Barumku" vyhrál potřetí za sebou, a díky tomu, že je mu 31 let, má šanci přidat další vítězství.
Pokud by rallye ovládl pětkrát, nebo třikrát za sebou, získal by trvale jinak putovní pohár pro vítěze.
"Liché ročníky nám vyšly, ale nejde o žádné zaklínadlo. Minulý rok jsem byl na druhém místě a bojoval o vítězství, jenže nás zastavil technický problém. Někdy to tak bývá," řekl Kopecký novinářům.
"V roce 2010 jsem zase udělal v druhé etapě chybu a odstoupil z prvního místa. Dnes byly podmínky horší než v roce 2010, ale já jsem se poučil, auto jsem letos nerozbil a dovezl do cíle," dodal.
"K poháru už jsem měl blízko"
Získat do svého vlastnictví pohár natrvalo jej láká. "Už jsem k tomu měl blízko, ale pokazil jsem si to," vrátil se ještě jednou k roku 2010. Teď se soustředí na čtvrtou výhru.
"Třeba to za rok vyjde," pousmál se Kopecký, jehož hlavním letošním cílem je zisk titulu mistra Evropy.
Je na dobré cestě, průběžnému pořadí suverénně kraluje a další krok k vysněnému cíli může udělat již za dva týdny v Polsku. Poté by měl startovat i v Chorvatsku.
Letošní zlínské vítězství bylo pro jedenatřicetiletého závodníka opticky jednodušší.
"Je pravda, že tu byla menší zahraniční konkurence. Doba je ale taková a ekonomická situace složitá. Nepřijel Bouffier, Breen. Startujících bylo méně, ale po sportovní stránce Barum rallye zapadá do minulých ročníků," porovnával Kopecký.
"Zbytečně jsem neriskoval"
Nejtěžší podle něho byla předloňská výhra. "Tehdy jsme měli problém s posilovačem a vyhráli o necelé dvě vteřiny," vysvětlil.
Letos se snažil jet takticky, hlavně při náročných nedělních podmínkách. Často pršelo a na trati bylo bláto.
"Navíc pořadí první desítky bylo otočené a vozy vpředu vyhazovaly na trať velké množství bláta, člověk neví, v které zatáčce ho může potkat nějaký karambol."
"Před třemi lety jsem za podobných podmínek udělal zbytečné hodiny a zůstal jsem viset na kládě mimo trať. Letos jsem se umoudřil, jel jsem bezpečně až do cíle," uvedl Kopecký.
"Nejeli jsme tempo jako v sobotu"
I proto se nesnažil za každou cenu vyhrát všechny rychlostní zkoušky. V pátek i v sobotu byl přitom stoprocentně úspěšný.
"Nejeli jsme tempo jako v sobotu, bylo by to blízko k chybě. V sobotu jsme se svezli pěkně, auto fungovalo. Místy jsme jeli na hraně. Záleželo, v které části rychlostní zkoušky jsme byli. Kde se nám to líbilo, zkusili jsme jet na maximum," uvedl Kopecký.
Zlínským triumfem se zapojil i do hry o český titul. Do konečného pořadí se započítává pět výsledků a Kopecký má na kontě čtyři výhry ze čtyř startů.
Výsledky:
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia S2000) 2:15:23,0, 2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) -1:01,6, 3. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) -2:32,7, 4. Wiegand, Christian (Něm./Škoda Fabia S2000) -3:04,3, 5. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) -3:58,7, 6. Jakeš, Norek (Mitsubishi Lancer Evo IX) -6:35,8, 7. Orsák, L. Kostka (Mitsubishi Lancer Evo IX) -7:52,1, 8. Valoušek, Škardová (Ford Fiesta R5) -7:52,6.