Kdo může za defekty pneumatik? Pirelli viní týmy F1

Podívejte se, kdo všechno v Silverstone doplatil na prasklé pneumatiky.
Pneumatikové Waterloo začal už v sedmém kole Lewis Hamliton, který tak přišel o vedení v domácí Velké ceně. Vzhledem k jeho následujícím výkonům dost možná i o vítězstvím.
Jeden defekt je smůla, dva už něco naznačují. Felipe Massa v devátém kole vyletěl mimo trať, když i jemu praskla levá zadní guma. V Silverstone, kde je většina rychlých zatáček na pravou ruku, by se spíš čekaly defekty na této straně. Jenže v neděli bylo všechno tak trochu jinak.
A třetí defekt během chvíle, to je už vážný problém. Postihl Jeana-Erica Vergneho ve 14. okruhu a jen tak tak, že to neodskákali oba piloti Lotusu. V té chvíli začaly všechny týmy okamžitě přifukovat připravené gumy v boxech a jezdcům šel do sluchátek jasný příkaz: vyhýbejte se obrubníkům!
Už už se zdálo, že další pohroma nepřijde. A pak najednou bum - a pět kol před koncem se Sergio Pérez poroučel ze šesté příčky. Teď je na inženýrech Pirelli, aby do víkendové Velké ceny Německa stihli objevit příčinu těchto problémů. Zobrazit 5 fotografií
Foto: Reuters
Radek Vičík Radek Vičík
3. 7. 2013 7:29
Zástupci italské pneumatikářské firmy přešli po nedělní blamáži při Grand Prix Velké Británie formule 1 do protiútoku a ze série explozí pneumatik obvinili týmy.

Silverstone - Italské pneumatikářské firmy přešly po nedělní blamáži při Grand Prix Velké Británie formule 1 do protiútoku a ze série explozí pneumatik obvinily týmy.

V úvodu  závodu v Silverstone explodovala levá zadní guma postupně lídrovi Lewisi Hamiltonovi, Felipemu Massovi, Jeanu-Ericu Vergnemu a v závěru ještě Sergio Pérezovi. Navíc problémy s defektem měli také Fernando Alonso a Esteban Guttiérez.

Špatná strana, malý tlak

Pirelli si ale stojí za tím, že na vině nejsou špatné pneumatiky, ale to, jak s nimi mechanici a inženýři v boxech špatně zacházeli.

"Pneumatiky by neohrožovaly bezpečnost, pokud by byly použity správným způsobem," stojí v úterním po večerním  prohlášení italské firmy.

Co prý tedy týmy udělaly špatně? Zadní gumy byly nasazeny na opačné straně monopostu, byly podhuštěné a kola na nápravu namontována v extrémním úhlu. Navíc u Pirelli nezapomněli zmínit ani "extrémní obrubníky" v Silverstone.

Otupená kritika

Paul Hembery, šéf motorsportu pneumatikářké firmy, si ovšem brzy uvědomil, že trochu přestřelili. Už za 90 minut letělo do světa další prohlášení, tentokrát ve smírném duchu.

"V žádném případě nesbíráme argumenty proto, abychom na někoho útočili. Za svoje kroky přebíráme plnou zodpovědnost. Ale pokud nemáme kontrolu nad vším, co má dopad na užití pneumatik, potřebujeme spolupráci od všech," uvedl Hembery.

Pro víkendovou Velkou cenu Německa budou nasazeny inovované pneumatiky, zcela nové se pak objeví koncem měsíce v Maďarsku.

 

Právě se děje

Další zprávy