Praha - Jak to je vůbec s předjížděním za safety carem? Na to se po penalizaci Michaela Schumachera v závěru nedělní Velké ceny Monaka ptal nejeden fanoušek formule jedna.
Mezinárodní automobilové federace FIA na svém dnešním jednání přiznala, že výklad předjíždění za zpomalovacím vozem je nejednoznačný, a hodlá kvůli tomu změnit pravidla.
"Musíme vyjasnit princip, jaký musí auta dodržovat v posledním kole závodu, kdy je na trati safety car. Zároveň je třeba zajistit průkaznější signalizaci týmům a jezdcům," uvedla FIA v prohlášení.
Čtěte také:
V Monaku vyjel čtyřikrát safety car. GP vyhrál Webber
Video: Schumacher zkoušel v Monaku další trik. Nevyšel
Sedminásobný mistr světa byl penalizován za to, že v posledním kole, kdy zpomalovací vůz trať opouštěl, předjel na šestém místě jedoucího Fernanda Alonsa.
Po dlouhém jednání sportovní komise FIA Schumachera potrestala dvacetisekundovou penalizací, takže klesl až na nebodovanou 12. příčku.
S tím se však Schumacherova stáj Mercedes GP nehodlala smířit a zvažovala, že se proti verdiktu komise, kde měl rozhodující slovo pomocný sportovní komisař a někdejší Schumacherův rival Damon Hill, odvolá.
Argumentovala tím, že traťoví komisaři mávali v době předjetí zelenými vlajkami, což znamená volnou trať.
Nakonec však od toho v zájmu sportu odstoupila.