Pouze dva muži ve dvou velmi rozličných obdobích vyhráli tři a více titulů po sobě: minulou sezonu se loučící Michael Schumacher v letech 2000 až 2004 a Argentinec Juan Manuel Fangio v letech 1954 až 1957. A pouze Fangio dokázal vyhrát po sobě jdoucí šampionáty se dvěma různými týmy.
Formule jedna šetří kudy jezdí
Nadcházející sezona má být dalším krokem k utnutí astronomických rozpočtů.
Alonso nyní začíná novou kapitolu ve své již tak dost zářivé kariéře. Z Renaultu přešel do McLarenu, lačnícím po úspěchu. "Vyhrát jeden titul může znamenat, že jste zrovna ten rok měl nejlepší auto, vyhrát dva, to už je obrovský úspěch," říká v pětadvaceti letech nejmladší šampion F1 na internetových stránkách McLarenu.
"Pakliže se mě ptáte, co je důležitější, jestli vyhrát tři tituly s jedním týmem nebo dva s různými týmy, pak je odpověď jednoduchá," dodává.
Alonsovy překážky v cestě za nesmrtelností
Realita je však mnohem složitější, hattrick může být velmi daleko.
Díry ve stájích mají lepit Finové. Ve Ferrari Kimi Raikkonen, v Renaultu nováček Heikki Kovalainen. Velkým soupeřem bude i Brazilec Felipe Massa, nejrychlejší v posledních předsezonních testech v Bahrajnu.
Ostatně šéf formule 1 Bernie Ecclestone již tipoval Massu jako letošního vítěze mistrovství světa. Stal by se tak prvním brazilským šampionem od dob famózního Ayrtona Senny.
První jezdec černé pleti
Alonsův stájový kolega, Brit Lewis Hamilton, zase může být prvním nováčkem od roku 2001, který vyhraje závod. Naposledy se to podařilo Juanu Pablu Montoyovi. Právě jeho fakticky nahradil u McLarenu, byť Kolumbijec odešel do zámořské série NASCAR už loni na podzim.
Debut dvadvacetiletého Hamiltona, prvního jezdce černé pleti, je jednou z nejdychtivěji očekávaných událostí posledních let v F1. "Lewis téměř jistě letos vyhraje velkou cenu," předvídá mistr světa z roku 1996 a jeho krajan Damon Hill.
Kovalainen, povýšený po odchodu Alonsa z role testovacího jezdce Renaultu, je dalším nováčkem, jenž by mohl zvítězit. "Bude to pro nás obtížnější než jindy, ale budeme připraveni bojovat," říká šéf konstruktérů Pat Symonds.
Globální oteplování a pneumatiková válka
Na svém monopostu nejlépe zapracoval tým BMW Sauber, největší skokan předsezonního období. Oproti tomu někdejší šampion Williams klesnul nejníže za posledních 30 let a teď se musí znovu šplhat nahoru z osmého místa.
Honda, jež se dočkala v minulé sezoně vítězství díky Britu Jensonu Buttonovi při srpnové Velké ceně Maďarska, sundala všechny sponzory ze svých aut a nahradila je velkými snímky Země focené z vesmíru, aby zvýšila povědomí o globálním oteplování. To možná přinese změnu pro Zemi, těžko však pro jejich auta.
Musíme si počkat až do 18. března, abychom se dozvěděli, jaké má kdo šance. Jedna věc je však jistá: vítězem v Melbourne bude Bridgestone.
"Pneumatiková válka" ve formuli 1 byla zrovna tak velká jako neslavná. Michelin soutěž opustil a jediným dodavatelem je právě japonský rival Bridgestone.
V kalendáři ubyl jeden závod, místo osmnácti se jich pojede jen sedmnáct, z kola ven je Imola v San Marinu. Ve Velké ceně Německa se budou po roce střídat Nuerburgring a Hockenheim. Po roční odmlce se do seriálu vrací Belgie a Velká cena Japonska se přesouvá ze Suzuky do Fuji.