Brno - John Watson patří k největším osobnostem formule jedna přelomu 70. a 80. let minulého století.
Podle jeho názoru by měl v nedělní Velké ceně Brazílie titul mistra světa potvrdit britský pilot Lewis Hamilton
Nejlepší časy zažil Watson v kokpitu McLarenu, v němž v roce 1982 obsadil třetí příčku konečného pořadí šampionátu za vítězným Keke Rosbergem.
S druhým Didierem Pironim měl Brit stejný počet 39 bodů, stejný počet prvních a druhých míst v sezoně, ale na bilanci třetích míst byl britský jezdec horší.
Účinkování ve formuli jedna ukončil John Watson v roce 1983, i když se vrátil ještě na Velkou cenu Evropy 1985. Celkem absolvoval 152 Velkých cen, z nichž pět vyhrál.
John Watson krátce závodil ve sportovních vozech, aby začal novou kariéru televizního komentátora. Dlouhé roky pracoval pro Eurosport, kde svým hlasem provázel diváky závody formule jedna.
Nyní je komentátorem britské stanice Sky Sports, kde se věnuje závodům A1GP. O tomto víkendu tak zavítal na brněnský Masarykův okruh, který hostil českou Grand Prix této mladé formulové série.
Aktuálně.cz 61letého Brita vyzpovídalo během cesty soupravou Pendolino, kde byl Watson jedním z hostů po boku dalších expilotů F1 Emersona Fittipladiho, Jana Lammerse a jezdců české stáje A1GP.
Formuli jedna čeká poslední závod a o titulu se rozhodne mezi trojicí Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Kimi Räikkönen. Kdo podle vás vyhraje?
Hamilton má čtyřbodový náskok a víme, jak skvělý závodník to je. Ale čeká ho nejtěžší zkouška jeho života. Od Alonsa nemůže čekat žádnou pomoc, takže Lewis čelí velmi těžké situaci. Určitě by měl světový šampionát vyhrát, je to však pro něho opravdu obrovská výzva.
Pojede na neznámé trati. Na nových okruzích se mu dařilo, jenže Interlagos je hodně těžká trať. Jeho profil se průběžně mění. V tomto ročním období tam také kolísá teplota a přilnavost pneumatik. Mimo kontrolu jezdce je spousta věcí - defekt, kolize s jiným vozem
Už jste zmínil, že Hamilton v Brazílii ještě nikdy nezávodil. Je to pro něj velká ztráta oproti soupeřům?
Neznámá místa letos zvládal bez potíží. Ale v Brazílii je okruh přece jen složitější a má hodně hrbolatý asfalt. Hamiltona čeká mnohem těžší zkouška než třeba závody v Číně a Japonsku. Šanghaj i Fudži jsou v porovnání s Interlagos velmi lehké.
Za McLaren jste závodil dohromady šest let, znáte tedy dobře zákulisí týmu i jeho bosse Rona Dennise. Způsobil podle vás Fernando Alonso velký rozvrat v jeho zaběhnutém fungováním?
Když Alonso přišel, říkal jsem si, že tým pozvedne. Jeho příspěvek je důležitý. Skutečnost, že řekl některé negativní věci o McLarenu, je podle mě důsledkem toho, že nedostal od týmu potvrzení své role.
Ale Alonso stáji pomohl. McLaren nebyl tak dobrý jako Renault a on mu umožnil najít slabiny. Za to si zaslouží ocenění a z jeho práce těží také Lewis. Určitě je jednoznačnou chybou neuznat Alonsův přínos pro McLaren.
Myslíte si, že Alonso po této sezoně McLaren opustí?
Jsem přesvědčen, že ano. Slyšel jsem, že smlouva byla podepsána už před několika týdny. Podle toho co vím, půjde Alonso do Renaultu a místo něj McLaren získá Kovalainena.
Podle jiných zpráv by měl do McLarenu jít Nico Rosberg z Williamsu.
To je další možnost. Nevím, jak ty smlouvy znějí. Ale určitě se to brzy dozvíme.