Infobox
NürburgringDélka okruhu: 5148 m.
Délka závodu: 60 kol = 308,863 km.
Nejrychlejší kolo v závodě: 2004, Michael Schumacher (Něm./Ferrari) - 1:29,468 = 207,144 km/h.
Nejrychlejší kolo v tréninku: 2004, Michael Schumacher (Něm./Ferrari) - 1:28,351 min. = 209,763 km/h.
Nejrychlejší závod: 2001, Michael Schumacher (Něm./Ferrari) - 1:29:42,724 hod. = 204,154 km/h.
Vítězové uplynulých pěti závodů: 2001 - Michael Schumacher, 2002 - Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), 2003 - Ralf Schumacher (Něm./Williams), 2004 - Michael Schumacher, 2005 - Fernando Alonso (Šp./Renault).
Závod je očekáván s velkým napětí, neboť před dvěma týdny v Imole ukončil Michael Schumacher nadvládu Renaultu i čekání na triumf.
Sedminásobného mistra světa čeká prakticky druhý domácí závod za sebou, neboť v Itálii byl doma jako člen týmu Ferrari. Bývalý šampion chce potvrdit, že je zpátky v boji o titul, po obhajobě loňského prvenství ale prahne i obhájce a suverénní lídr pořadí Fernando Alonso.
Španělský pilot neskončil letos zatím hůř než druhý, takže počítá s tím, že bude útočit na další vítězství. "Momentálně jen nevíme, jak spolehlivé je Ferrari. Zatím lze říct, že jsou silní tam, kde byli vloni, a horší na ostatních okruzích," uvedl Alonso.
Před rokem skončil Schumacher v domácím závodě pátý, Imola byla naopak světlým bodem sezony, když dojel druhý.
"Každopádně ale očekávám zase tvrdý boj. Síly jsou vyrovnanější, než průběžné pořadí napovídá," upozornil mistr světa s tím, že na Nürburgringu musí počítat také se stájí McLaren-Mercedes, kterou čeká rovněž domácí závod.
Německo-britský tým vloni sahal po úspěchu, ale vedoucímu Kimimu Räikkönenovi upadlo v posledním okruhu kolo.
Schumacher hýří po triumfu ve Velké ceně San Marina optimismem. Doma, pár kilometrů od svého bydliště Kerpenu, se chce předvést. Vyhrál tu už čtyřikrát.
"S vítězstvím v zádech má člověk hned mnohem větší motivaci. Myslím, že v Imole to nebyla náhoda. Tam Ferrari ukázalo sílu a takové výkony jsme schopni předvádět po zbytek roku," řekl Schumacher, který na druhém místě celkové klasifikace ztrácí 15 bodů.
O tři za ním je smutný hrdina loňského závodu Räikkönen, který si naopak přeje v Německu úplně jiný závod, než jaký absolvoval v Imole. Na tamní úzké trati po nepovedené kvalifikaci neměl možnost příliš předjíždět a musel se spokojit s pátým místem.
"I když to tu není zase tak široké jako třeba v Bahrajnu a Turecku, je tu pořád víc místa a možností k předjíždění. Nejlepší by ale bylo, kdybychom položili pořádný základ v kvalifikaci," řekl finský pilot. "Snad tu budu mít o trochu méně dramatický závod než vloni," vrátil se ještě k situaci, kdy jej zlomené kolo připravilo o vítězství.
Nebezpečný Japonec musí ještě trénovat
Grand prix má obvyklý program, takže začne pátečními volnými tréninky, do kterých zasáhnou i někteří třetí jezdci týmů. V sobotu se v kvalifikaci rozhodne o pořadí na startu, který je připraven na nedělní 14. hodinu.
Na start závodu se nepostaví Japonec Judži Ide , kterého stáj Super Aguri na doporučení Mezinárodní automobilové federace kvůli nebzepčné jízdě nahradil Franck Montagny z Francie. Ten tak prožije na Nürburgringu premiéru v Grand Prix.
Jednatřicetiletý Ide při svém prvním závodu v F1 v Bahrajnu srazil v boxu svého mechanika, před dvěma týdny v Imole zase sestřelil z trati krátce po startu Nizozemce Christijana Alberse.
"Akceptujeme doporučení FIA. Judži potřebuje nasbírat při testech potřebné kilometry a zkušenosti," řekl šéf Aguri Suzuki.
Druhýmn pilotem Super Aguri je rovněž Japonec Takuma Sató. Ten však v F1 jezdí již čtvrtým rokem. Tým
zatím v šampionátu nebodoval.
Pořadí MS po 4 závodech:
1. Alonso (Šp./Renault) 36 bodů, 2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 21, 3. Räikkönen (Fin./McLaren) 18, 4. Fisichella (It./Renault) 15, 5. Montoya (Kol./McLaren) 15, 6. Button (Brit./Honda) 13.
Zvolte si tým |
Zvolte si jezdce |