Na druhé vítězství za sebou po triumfu v minulém dílu v Malajsii si totiž brousí zuby Ital Giancarlo Fisichella, který loni v Austrálii vyhrál. Ve hře zcela jistě budou i jeho stájový kolega a mistr světa Fernando Alonso ze Španělska a znovuzrozený Němec Michael Schumacher s ferrari.
Pokud by Fisichella nebo Alonso vyhráli, bylo by to třetí vítězství pro Renault ve třech letošních závodech. V Bahrajnu v prvním letošním dílu na nezvyklém místě Alonso zahájil útok na obhajobu titulu.
Infobox
Charakteristika tratiDélka trati: 5,303 km.
Délka závodu: 58 kol = 307,574 km.
Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:24,125 min.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher, 2004: 1:24,408.
Nejrychlejší závod: Michael Schumacher, 2004: 1:24:15,757 = 219,010 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2002 - Michael Schumacher, 2003 - David Coulthard, 2004 - Michael Schumacher, 2005 - Ciancarlo Fisichella (It./Renault).
"Loni jsem tady vyhrál a mám na tento závod dobré vzpomínky. Tudíž jsem optimista i pro letošní ročník," uvedl Fisichella, který však z deseti Velkých cen v Austrálii polovinu nedokončil. "V minulosti jsem neměl dobrá auta, až loni. A letos," upozornil.
V čele průběžného hodnocení je Alonso, v Malajsii druhý muž. Na kontě má 18 bodů a na druhého Schumachera má náskok sedm bodů. Třetí je Jenson Button s Hondou (11), čtvrtý pak s deseti body Fisichella, jenž první letošní závod vinou potíží s motorem nedojel.
"Po dvou závodech víme, že máme dobrá auta. Vyhrála obě Velké ceny, takže se těšíme na zbývajících šestnáct dílů," řekl Alonso, loni v Melbourne třetí pilot. "Když vidím, jak je to auto rychlé, nepochybuji, že znovu vyhrajeme," dodal mistr světa.
Stejný názor má i Fisichella. "V Malajsii to byl fantastický víkend," připomněl double pro Renault a pole position. "Navíc loni v Austrálii se nám také dařilo, myslím, že se to bude opakovat," tvrdil odhodlaně. "Už v Bahrajnu jsem cítil, že máme letos skvělé vozy a doufám, že ten technický problém byl ojedinělý," řekl.
Räikkönena loni trápily technické problémy, stejně jako letos v Bahrajnu. Třebaže však startoval z poslední pozice, dojel tehdy třetí. V Malajsii pak havaroval. "Říká se do třetice všeho dobrého," věřil po dvou smolných závodech. "V tréninku jezdilo auto rychle a já se cítím na dobrý výkon," prohlásil sebevědomě.
Schumacher loni v Austrálii nedojel po kolizi s Nickem Heidfeldem. "Doufám, že v Austrálii to bude lepší než loni a než při závodu v Malajsii," připomenul Němec šestou pozici v minulém závodu. Sedminásobný mistr světa však v Austrálii vyhrál v letech 2000 až 2004 čtyři z pěti Velkých cen. Ferrari před GP Austrálie vyměnilo u svých aut přední přítlačné křídlo.
Průběžné pořadí (po 2 z 18 závodů):
1. Alonso (Šp./Renault) 18 bodů, 2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 11, 3. Button (Brit./Honda) 11, 4. Fisichella (It./Renault) 10, 5. Montoya (Kol./McLaren) 10, 6. Räikkönen (Fin./McLaren) 6, 7. Massa (Braz./Ferrari) 4, 8. Webber (Austr./Williams) 3, 9. Rosberg (Něm./Williams) a Villeneuve (Kan./BMW) oba 2.
Pohár konstruktérů:
1. Renault 28, 2. Ferrari 15, 3. McLaren-Mercedes 15, 4. Honda 11, 5. Williams-Cosworth 5, 6. BMW-Sauber 2, 7. Toyota 1, 8. Red-Bull-Ferrari 1.