Leclerc byl velmi blízko k tomu, aby se se stal prvním jezdcem z Monaka, který dokázal vyhrál Grand Prix formule 1. Suverénně vedl, ale v závěru ztratilo jeho Ferrari výkon a propadl se tak na třetí místo. "Takové je závodění, s tím nic nenaděláte. Je to těžké dojet po takovém výkonu až třetí," řekl smutný mladík po závodě.
Už před tím zaváhal další pilot Ferrari Sebastian Vettel, který udělal v souboji s Hamiltonem o druhé místo jezdeckou chybu, po ní ztratil přední křídlo a musel do boxů.
Tři kola před koncem náhle selhaly oba monoposty Renault a protože se je traťovým komisařům nepodařilo včas dostat z trati, poprvé od GP Číny a poosmé v historii dojel vítěz do cíle za safety car.
Leclercovi sice nevyšel start a z pole position se propadl až na třetí příčku. Brzy ale dokázal předjet Hamiltona i vedoucího Vettela. 21letý jezdec od té chvíle kontroloval dění v čele závodu, na čemž nic nezměnily ani dvě zastávky v boxech.
Po té druhé se Vettel dostal pod tlak od Hamiltona, což vyvrcholilo jeho jezdeckou chybou a následně i ztrátou předního spoileru. Tím se jeden z pilotů Ferrari vyřadil z boje o čelní příčky.
LAP 39/57: There's worse to follow for Sebastian Vettel - he and George Russell make contact and Vettel loses his front wing - dramatically! #BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/GkXlzI9FDc
— Formula 1 (@F1) March 31, 2019
Ve 46. kole začal Leclerc hlásit ztrátu výkonu svého monopostu, což se brzy projevilo tím, že se mu za zadním spoilerem objevil Hamilton. Brit se tři okruhy později dostal do čela a Monačana následně překonal i Bottas.
Na stupně vítězů si brousil zuby také v té době čtvrtý Max Verstappen. Leclerca ale spasily problémy Renaultu. Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo byli téměř ve stejný okamžik nuceni zastavit a na trať vyjel safety car. Jezdci za ním kroužili posledních pár kol až do konce Velké ceny.