Radek Vičík
Aktualizováno 2. 12. 2020 15:11
Romain Grosjean měl při vážné nehodě v Sáchiru hodně štěstí, sílu mu dávala i nezměrná vůle a touha vrátit se k rodině. Život pilota Haasu ale zachránila hlavně neskutečně bezpečná konstrukce monopostu formule 1 a také lidé ochotní riskovat při záchraně jeho života své vlastní zdraví.
I když Grosjean zrovna nepatřil k zastáncům zavedení systému ochrany hlavy halo, právě tato "svatozář" mu zachránila život. Prorazila totiž ve svodidlech cestu pro jezdcovu hlavu, která by náraz při přetížení 57 G mohla jen těžko přečkat bez devastujících zranění. Proti "géčkům" současně zapracoval systém ochrany krční páteře HANS. Své vykonal také ochranný oblouk nad kokpitem, jenž byl na Haasu další beranidlem.
Vůbec celá skořepina obepínající sedačku zafungovala na 110 %. Přesně tak to totiž má být, pro jezdce je to cosi jako únikový modul pro kosmonauta. Místo bezpečí, které mu zajistí přežití.