Alonso přebírá v Indy štafetu šampionů F1. Uspěje jako Fittipaldi, nebo propadne jako Fangio?

Fernando Alonso je dalším z mistrů světa F1, který se bude snažit prosadit na oválu. V závodě 500 mil Indianpolis by rád navázal na úspěchy svých předchůdců Grahama Hilla či Emersona Fittipaldiho.
I když byl závod Indy 500 v letech 1950 až 1960 součástí kalendáře tehdy se rodící formule 1, zůstával doménou zámořských pilotů. Do "Staré cihelny", jak se přezdívá okruhu dnes známém jako Indianapolis Motor Speedway, se moc stálých účastníků MS nehrnulo.
Historicky první šampion F1 Alberto Ascari  se do Indianapolisu vydal až v roce 1952.
Ve svém prvním a zároveň poslední startu dostal ve Ferrari ve 40. okruhu smyk a závod nedokončil.
Tom, jak je oválové závodění specifické, nejlépe ilustruje příběh pětinásobného šampiona formule 1 Juana Manuela Fangia.
Foto: IndyCar Media
Radek Vičík Radek Vičík
23. 5. 2017 20:00
Fernanda Alonso čeká v neděli premiéra v závodě 500 mill Indianapolis. Podívejte se, jak si před španělským jezdcem vedli na slavném oválu jiní mistři světa formule 1.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 17 minutami

Mateřská firma FlixBusu koupila amerického autobusového dopravce Greyhound

Společnost FlixMobility, která je mateřským podnikem německého FlixBusu, koupila amerického autobusového dopravce Greyhound. Společnost to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení. Transakce věhlasnou americkou značku oceňuje na 46 milionů dolarů (zhruba jednu miliardu Kč) a Němci ji převzali od britské společnosti FirstGroup. Podle deníku Handelsblatt se tak německý podnik stane jedničkou na trhu dálkových autobusů ve Spojených státech.

Britský provozovatel vlaků a autobusů FirstGroup hledal zájemce o převzetí Greyhoundu už před pandemií, uvedla agentura Reuters. Po dokončení všech náležitostí s prodejem se stáhne z mezinárodního trhu. Firma je největším provozovatelem autobusů v Británii.

FlixMobility je jeden z nejúspěšnějších německých dopravních start-upů. Vznikl v roce 2012, v USA působí od roku 2018. Zastřešuje značky FlixBus a FlixTrain. Podle Handelsblattu může transakce představovat krok směrem ke vstupu společnosti na burzu.

FlixMobility získá od společnosti FirstGroup autobusy, řidiče i v USA proslavenou značku. Součástí obchodu nejsou nemovitosti, penzijní závazky Greyhoundu ani aktivity v Mexiku. FirstGroup získá z prodeje podle svého sdělení 172 milionů dolarů.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Akcie Evergrande prudce klesly po krachu jednání o prodeji části podílu

Akcie zadlužené čínské realitní společnosti China Evergrande ve čtvrtek oslabily až o 14 procent. S akciemi podniku se začalo znovu obchodovat po více než dvoutýdenní přestávce, jejímž důvodem byly rozhovory o prodeji zhruba polovičního podílu v divizi pro správu majetku. Firma však ve středu ohlásila krach jednání, což zhoršilo její šance na odvrácení bankrotu.

Společnost China Evergrande, jejíž celkové závazky přesahují 300 miliard dolarů (zhruba 6,6 bilionu Kč), v poslední době opakovaně nedokázala včas uhradit úroky u svých dluhopisů. Panují obavy, že krach podniku by mohl mít širší dopady na finanční systém a ekonomiku. Zakladatel firmy Chuej Kcha-jen podle serveru BBC upozornil, že "neexistuje žádná záruka, že skupina bude schopna splnit své finanční závazky".

China Evergrande o prodeji podílu v divizi Evergrande Property Services jednala s firmou Hopson Development. Obě strany však ve středu v samostatných hlášeních pro burzu uvedly, že se nedokázaly dohodnout na podmínkách dohody. Hodnota transakce měla činit zhruba 20 miliard hongkongských dolarů (přes 56 miliard Kč).

Zdroj: ČTK
Další zprávy