Aerolinky, vlastní stáj i mudrování v televizi. Co dělají šampioni F1 v důchodu?

Emerson Fittipaldi vydělal po skončení kariéry ve formuli 1 spoustu peněz. Ale o hodně jich také přišel. A co dělají dnes další bývalí šampioni?
Nicovi Rosbergovi může s tím, jak pokračovat v kariéře, dobře poradit jeho dnes už bývalý mentor u Mercedesu Niki Lauda. Rakušan měl postupně dvě aerolinky a také šéfoval i stáji F1 Jaguar. Lauda má za sebou skutečně pestrý příběh, který dokazuje, že ukončením kariéry jako mistr světa formule 1 život zdaleka nekončí.
Rakušan se na začátku kariéry kvůli závodění zadlužil, v monopostu F1 málem uhořel, aby nakonec získal hned tři koruny krále F1 (1975, 1977a 1984.).
Už během závodění se věnoval i létání. Letadlo jeho prvních aerolinek Lauda Air havarovalo, v Thajsku v roce 1991 zahynulo 223 lidí a členů posádky. Sám Lauda se osobně účastnil vyšetřování příčin nehody a donutil Boeing k zásadním bezpečnostním změnám v letadle 767-300ER. Poté byl ještě u založení společnosti Fly Niki, ani ta mu už ovšem nepatří.
Lauda nezůstal stranou ani světa F1. Byl konzultantem Ferrari, v sezonách 2001 až 2003 vedl ne příliš úspěšný Jaguar, aby se v září 2012 stal nevýkonným šéfem týmu Mercedes. Právě Laudovi je přikládána největší zásluha na tom, že Stříbrné šípy zlanařily z McLarenu Lewise Hamiltona. Zobrazit 36 fotografií
Foto: IndyCar Media
Radek Vičík Radek Vičík
6. 12. 2016 15:01
Podívejte, jaké byly ty nejzajímavější osudy mistrů světa formule 1 po skončení aktivní kariéry v motosportu. Kým se nechá inspirovat Nico Rosberg, který oznámil konec minulý pátek, pouhých pět dní po zisku titulu šampiona?
 

Právě se děje

Další zprávy