Odjelo se nakonec 28 kol z vypsaných 58, přesto Nizozemec nemusel s oslavou druhého titulu světového šampiona čekat. Vedení závodu totiž potvrdilo, že i za této situace se rozdávala plná porce bodů, takže jeho náskok je už v závěrečných čtyřech podnicích sezony nepřekonatelný.
Druhý na trati sice skončil jeho pronásledovatel v boji o korunu krále F1 Charles Leclerc ve Ferrari před Verstappenovým týmovým kolegou Sergio Pérezem, jenže Monačan dostal po závodě pětivteřinovou penalizaci za výjezd mimo trať a druhá pozice tak nakonec patří pilotu z Mexika.
Red Bull si v Japonsku připsal double a co bylo hlavní, Verstappen má už nepřekonatelný náskok v čele seriálu. Obhájil tak loňský titul mistra světa, pro tým Red Bull je to už šestá koruna mezi jezdci. Předchozí čtyři získal Sebastian Vettel v letech 2010 až 2013.
"Je to krásný pocit, protože jsem to dneska nečekal. Vypadalo to, že dostaneme jen poloviční body, ale nakonec to vyšlo," řekl staronový mistr světa formule 1 po závodě.
Formule 1 se do Japonska vrátila po dvouleté covidové pauze, ale nepřálo jí počasí. Hodinu před startem začalo nad Suzukou pršet a déšť stále zesiloval.
Verstappen stojící na pole position nejlépe odstartoval a ujal se vedení před Leclercem. Mokrá trať si záhy vybrala svoji daň v podobě několika havárií. Mimo hru se tak ocitl i Carlos Sainz s Ferrari.
Sainz’s shunt. And those hoardings. #F1 pic.twitter.com/bBvAq4U1uJ 🎥 @supra90_46
— Mark Gallagher (@_markgallagher) October 9, 2022
Ve třetím kole byla Grand Prix kvůli neregulérním podmínkám přerušena. Závodit se začalo až po více než dvouhodinové pouze. A opět to byl obhájce titulu, kdo si udržel vedoucí pozici. V té chvíli se už nejela na okruhy, ale na tříhodinový limit od startu závodu (plus jedno kolo). Právě v tomto časovém úseku musela být Velká cena dokončena.
35 minut před koncem se většina pilotů rozhodla přezout na přechodné gumy, takže do čela se na chvíli dostal Fernando Alonso v Alpine. Španělovi vedení vydrželo jen chvíli, než i on vyměnil "mokré" pneumatiky za přechodné.
Verstappen a za ním jedoucí Leclerc se přetahovali o nejrychlejší kolo závodu. Jenže za Monačanem ve Ferrari se začal přibližovat Pérez. Šest minut před koncem začal Mexičan s útokem na druhou pozici. Ten sice nedokázal proměnit v úspěch, ale protože jeho soupeř vyjel v poslední zatáčce mimo trať, vše rozhodla pětivteřinová penalizace pro Leclerca.