Barcelona - Třetí rok po sobě připomíná počínání McLarenu při předsezonních testech formule 1 Cimrmanovu frustrační kompozici. Prvek očekávání pravidelně střídá prvek zklamání z výkonů a spolehlivosti motorů Honda. Zdá se, že Fernando Alonso toho už má dost a chce radikální řešení.
Španělský jezdec si v kokpitu vozu z Wokingu užil svoje. Předloni musel po vážné testovací havárii v Barceloně odložit závodní návrat do kokpitu McLarenu v Grand Prix až na druhý podnik sezony, loni zase rozložil svůj monopost "na prvočinitele" v úvodním podniku v Melbourne.
Alonsova havárie v loňské GP Austrálie:
Very pleased to see Fernando is okay. That is a massive crash! #AusGP pic.twitter.com/yaqD7YDkaH
— Valmar Viisel (@paddocknews) March 20, 2016
"Nemyslím si, že nějak moc ztrácíme s šasi. Máme jediný problém. A tím je pohonná jednotka. Na rovinkách ztrácíme na maximálce 30 kilometrů v hodině," zlobil se v Barceloně před mikrofonem Sky Sports a žádal po šéfech v týmu okamžité řešení problémů.
Dvojnásobný mistr světa, jenž před dvěma lety přišel do McLarenu z Ferrari, před svými krajany úplně ztratil diplomatický tón. "Tým je připraven vyhrát. S výjimkou Hondy," řekl španělským médiím.
A pokračoval dál. Například problémy s olejovým systémem, které přišly hned první den úvodních testů koncem února, označil za amatérské.
"Musíme se zlepšit. Určitě musí přijít ze strany týmu silná reakce. Šasi není na rozdíl od jiných týmů vystavováno zátěži s maximálním výkonem, ale vypadá dobře. Jsem spokojený s jeho nastavením a užívám si ho," dodal.
Evidentní mediální požár se hned v začátku snažil hasit šéf týmu McLaren Zak Brown.
"Ano, máme problémy, ale hovořit o krizi je příliš silné. S Hondou máme dlouholetý kontrakt. V minulosti jsme s ní vyhráli řadu titulů, mají správné lidi na správných místech. Projdeme s tím společně," dodal manažer britské stáje v odkazu na obecně známý neoficiální fakt, že kontrakt s Hondou má McLaren až do roku 2024.