Radek Vičík
4. 10. 2017 14:41
Připomeňte si spolu s námi nejzajímavější okamžiky z 19leté historie Velké ceny Malajsie formule 1, která se v neděli na okruhu v Sepangu jela naposledy.
Nástrahy Sepangu
I když mezi fanoušky formule 1 nemá Hermann Tilke mnoho příznivců a jeho tratím se přezdívá "tilkedromy", v Malajsii se německému designérovi práce vyvedla. Na světlo světa přišel okruh s množstvím rychlých zatáček i širokých rovinek ideálních pro předjíždění. Uměním je zde monopost nastavit, protože musí být nejen rychlý na dvou dlouhých rovinkách Penang a Kuala Lumpur, ale mít také patřičný přítlak v 15 zatáčkách. Navíc podle analýzy stáje Haas 19 procent času jednoho okruhu piloti stojí na brzdách. A to všechno musí v kombinéze a helmě absolvovat v 56 okruzích za vražedného vedra, kdy teplota v kokpitu přesahuje i 60 stupňů Celsia. Pokud není vedro, řádí nad tratí monzunové deště a z asfaltu je spíš plavecká dráha než závodní trať.