Valencie - Opakování loňské bídné sezony rozhodně nechce připustit italská stáj Ferrari, která prozatím vládne prvním oficiálním testům na nový ročník formule 1.
Právě jezdci z Maranella totiž zajeli na okruhu ve Valencii během prvních tří dnů testování nejlepší časy.
V pondělí a úterý projel trať za nejkratší časový úsek Felipe Massa, ve středu jej na pomyslném trůnu nejrychlejšího jezdce vystřídal týmový kolega a posila pro novou sezonu Fernando Alonso.
Čtěte také:
Valencie žije F1. Na Alonsův test přišlo 30 tisíc lidí
Massa se Alonsa nebojí. Musíme pracovat jako tým, říká
Naopak úřadující šampion a nový pilot McLarenu Jenson Button, který se poprvé zapojil do testů včera, dojel až s pátým nejrychlejším časem a ztrátou jeden a půl vteřiny na Alonsa.
"Myslím, že si můžeme přiznat, že je Ferrari rychlé. Ale jak moc, to nevíme," tvrdí Button. "Takové časy by nezajížděli, kdyby nebyli konkurenceschopní, jenže nikdy nevíte, kolik mají paliva, když ty rychlé časy zajíždějí."
Právě z důvodů množství nabraného paliva či odlišných pneumatik nebývají předsezónní testy příliš spolehlivým ukazatelem formy jednotlivých týmů.
Navíc samozřejmě hraje roli i to, že se první testy jely pouze na jediném okruhu, který nemusí být reprezentativním vzorkem pro zbývajících 18 tratí, na nichž se odjede letošní sezona F1.
"Byl to teprve můj první den," řekl po testech opatrně Alonso. "Možná, že jsme byli první tři dny nejrychlejší, ale to mohlo být důsledkem paliva nebo něčeho dalšího. A nebo jsme skutečně konkurenceschopní."
"Musíme náš monopost vylepši co nejvíc to půjde. Až do Barcelony či Jerezu z toho (výsledků testů) ale nechceme vyvozovat žádné závěry," tvrdí Španěl.
Nová sezona nejsledovanější motoristické soutěže světa začíná už 14. března na okruhu v Bahrajnu, do té doby ale ještě čeká týmy testování právě v Jerezu a Barceloně.
Každopádně letos Ferrari rozhodně nechce zopakovat černý začátek loňské sezony, kdy po prvních pěti závodech mělo na kontě pouhých šest bodů.
"Chceme zapomenout na loňský rok a chceme být zase konkurenceschopní," prohlásil při nedávném představování nového monopostu F10 hlavní inženýr stáje Aldo Costa. Vypadá to, že se mu jeho přání zatím plní.