Rozhodla se kvůli stíhání Fernanda Alonsa sáhnout hluboko do kapsy. Před nadcházející Velkou cenou Francie navýšila italská automobilka rozpočet týmu o dalších 20 milionů eur. Spolu s platem německé hvězdy ve výši 40 milionů a dalšími náklady se celková částka vyšplhá na více než 400 milionů eur, což je podle agentury SID rekordní částka v historii firmy.
Díky tomu vyrukuje Ferrari v Magny Cours s kompletně vylepšeným monopostem, který bude mít o 20 koní silnější motor. Nový výkon činí 775 koní. Před dvěma týdny v USA Schumacher přerušil Alonsovu sérii čtyř vítězství a před jedenáctým závodem sezony snížil Španělův náskok v čele šampionátu na 19 bodů.
Nyní německý pilot tuší velkou šanci ukrojit z rozdílu další část, protože v Magny Cours se může pochlubit unikátní bilancí sedmi vítězství. "Chceme předvést ve druhé polovině sezony stíhací jízdu. Devatenáct bodů se dá dotáhnout, o tom jsem přesvědčen. Jsme odhodláni bojovat o titul," prohlásil Schumacher, velký fotbalový fanoušek, který se po skončení mistrovství světa v Německu může zase naplno věnovat své profesi.
V případě úspěchu by sedminásobný šampion po stopadesáté v kariéře vystoupil na stupně vítězů. Šéf Ferrari Jean Todt tvrdí, že změny na voze nebudou mít zase takový význam na výkon. Navíc očekává, že zlepšení předvede také Renault. "Doma ve Francii nebudou chtít prohrát," konstatoval. Alonso by mohl obhajobou vítězství zkompletovat letošní hattrick v "domácích" závodech.
Už vyhrál v rodném Španělsku a v Británii, kde žije. Před přestupem do McLarenu pojede ve Francii v barvách Renaultu naposledy. "Francouzští kluci v týmu mají mimořádnou motivaci a jsou ohromně natěšení. Kvůli nim chci uspět a vyhrát pro náš tým i naše francouzské partnery Michelin a Elf," uvedl mistr světa, který v Indianapolisu dojel pátý a poprvé po 15 závodech chyběl na medailových pozicích.
Přišel tak o šanci zaútočit na Schumacherův rekord 19 umístění na pódiu za sebou. Jako jediný však Alonso bodoval ve všech letošních závodech, navzdory svému náskoku je ale zatím opatrný. "Před Indy jsem vyhrál čtyřikrát a říkal, že o titulu není rozhodnuto, a znělo to pesimisticky. Teď vedu o 19 bodů a není důvod být pesimistou," konstatoval.
Renault by doma rád oslavil stoleté výročí svého vítězství v historicky první Grand Prix, které pro tým vybojoval v roce 1906 v Le Mans Maďar Ferenc Szisz. V Magny Cours bude mít Alonso nového soupeře v krajanovi Pedru de la Rosovi, jenž nahradil u McLarenu Juana Pabla Montoyu.
Dosavadní testovací jezdec bude mít mimořádnou motivaci se ukázat v dobrém světle, protože zatím nemá místo jisté pro zbytek sezony. Naposledy De la Rosa závodil loni v dubnu, kdy zaskočil v Bahrajnu za Montoyu a dojel pátý. "Samozřejmě se hrozně těším," uvedl někdejší jezdec Jaguaru a Arrows. Francouzští fanoušci budou mít po roční pauze opět možnost fandit svému jezdci.
V týmu Super Aguri dostane naposledy příležitost Franck Montagny, který v květnu nahradil japonského nováčka Judžiho Ideho. Po Magny Cours má Montagnyho vystřídat Japonec Sakon Jamamoto. Před víkendovým zápolením se účastníci šampionátu mohou rozptýlit na koncertu zakládajícího člena slavné skupiny Pink Floyd Rogera Waterse, jenž v pátek večer po volných trénincích vystoupí přímo v areálu okruhu.
Průběžné pořadí MS (po 10 z 18 závodů): 1. Alonso (Šp./Renault) 88 bodů, 2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 69, 3. Fisichella (It./Renault) 43, 4. Räikkönen (Fin./McLaren) 39, 5. Massa (Braz./Ferrari) 36, 6. Montoya (Kol./McLaren) 26, 7. Button (Brit./Honda) 16, 8. Barrichello (Braz./Honda) 16, 9. Heidfeld (Něm./BMW) 12, 10. Coulthard (Brit./Red Bull) 10. Pohár konstruktérů: 1. Renault 131, 2. Ferrari 105, 3. McLaren 65, 4. Honda 32, 5. BMW 19, 6. Toyota 16, 7. Red Bull 11, 8. Williams 10, 9. Toro Rosso 1.