Dramatická Velká cena Evropy, vyhrál Alonso

ČTK, SportPlus
22. 7. 2007 16:18
Alonso vyhrál dramatickou Velkou cenu Evropy F1 před Massou
Mokrá trať na Nürburgring během VC Evropy stála za velkým počtem kolizí - McLaren Mercedes Hamiltona a Spyker Alberse.
Mokrá trať na Nürburgring během VC Evropy stála za velkým počtem kolizí - McLaren Mercedes Hamiltona a Spyker Alberse. | Foto: Reuters

Nürburgring - Mistr světa Fernando Alonso ze Španělska vyhrál dramatickou Velkou cenu Evropy, kterou v jejím úvodu i závěru ovlivnil déšť.

Na Nürburgringu si v neděli pilot mclarenu připsal třetí vítězství v sezoně, když až pět kol před cílem předjel vedoucího Felipeho Massu z Brazílie ve ferrari.

Daleko za nimi vybojoval nečekané umístění na stupních vítězů pro tým Red Bull Mark Webber z Austrálie těsně před Alexandrem Wurzem z Rakouska ve williamsu.

V Německu vůbec poprvé letos chyběl na pódiu Alonsův týmový kolega Lewis Hamilton. Po sobotní těžké havárii v kvalifikaci startoval britský nováček jen díky dopolednímu dobrozdání lékařů a na devátém místě na něj nezbyly žádné body.

V čele šampionátu má nyní jen o dva více než Alonso.

Neuspěl ani vítěz předchozích dvou Velkých cen Kimi Räikkönen z Finska, který brzy po polovině závodu odstoupil ze třetího místa kvůli poruše na svém ferarri.

Dále čtěte:

Desátý závod sezony začal chaosem, protože krátce po startu zaplavila trať voda při nenadálé průtrži mračen a většina jezdců ještě před cílem prvního kola zajela k mechanikům pro takzvané "mokré" pneumatiky. Vody ale bylo příliš mnoho a řada neovladatelných vozů skončila v kačírku.

V bezpečnostní zóně za první zatáčkou se dokonce ocitlo najednou nejméně šest formulí včetně té Hamiltonovy. Mladému Britovi se ale podařilo udržet v chodu motor a s pomocí jeřábu se vrátil na trať.

To už na ni dávno vyjel zpomalovací vůz, ale vzápětí musel být závod po čtyřech kolech přerušen docela. V té chvíli měla GP senzačního lídra - s půlminutovým náskokem jím byl domácí Markus Winkelhock se spykerem, který získal angažmá pouze na tento závod po odchodu Christiana Alberse.

Nováček v seriálu měl paradoxně jako jediný z celého startovního pole nejlepší informace o blížícím se dešti a odstartoval z boxu s vhodnými pneumatikami.

Jeho sláva ale vydržela po půlhodinovém přerušení a restartu jen pár desítek metrů, než se přes něj přehnali mnohem rychlejší soupeři. Brzy poté se navíc Winkelhockův vůz zastavil nepojízdný mimo trať.

Dvojčata formule 1 - Liuzzi a Speed během Velké ceny Evropy na Nürburgringu.
Dvojčata formule 1 - Liuzzi a Speed během Velké ceny Evropy na Nürburgringu. | Foto: Reuters

Na osychající trati zariskoval Hamilton brzkým přezutím pneumatik, ještě jednou vyjel z trati a než začal být konkurenceschopný, ztratil celý jeden okruh na nejlepší.

Těmi byli především Massa s Alonsem, kteří v tomto pořadí odkroužili takřka celý závod a zřejmě by tak i projeli cílem, kdyby v závěru opět nezačalo pršet.

Oba kvůli tomu zajeli společně do boxů pro nové gumy a na stejných pozicích se také vraceli na trať, i když Alonso mohl být rád, že se při nekompromisním a vysoce riskantním manévru při odjezdu od mechaniků nesrazil s renaultem Giancarla Fisichelly, svého loňského týmového kolegy.

Na trati pak mokro více svědčilo mistru světa, brzy lídra dojel a po několika útocích, z nichž ten poslední skončil dokonce kontaktem obou vozů, soupeře předjel.

Seriál mistrovství světa bude pokračovat Velkou cenou Maďarska za dva týdny.

Výsledky:
1. Alonso (Šp./McLaren) 2:06:26,358 (prům. rychlost: 146,566 km/h), 2. Massa (Braz./Ferrari) -8,155, 3. Webber (Austr./Red Bull) -1:05,674, 4. Wurz (Rak./Williams) -1:05,937, 5. Coulthard (Brit./Red Bull) -1:13,656, 6. Heidfeld (Něm./BMW) -1:20,298, 7. Kubica (Pol./BMW) -1:22,415, 8. Kovalainen (Fin./Renault), 9. Hamilton (Brit./McLaren), 10. Fisichella (It./Renault) všichni -1 kolo.
Pořadí MS (po 10 ze 17 závodů):
1. Hamilton 70, 2. Alonso 68, 3. Massa 59, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) 52, 5. Heidfeld 36, 6. Kubica 24, 7. Fisichella 17, 8. Kovalainen 15, 9. Wurz 13, 10. Webber 8.
Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 138, 2. Ferrari 111, 3. BMW-Sauber 61, 4. Renault 32, 5. Williams-Toyota 18, 6. Red-Bull-Renault 16, 7. Toyota 9, 8. Super-Aguri-Honda 4, 9. Honda 1.

 

Právě se děje

Další zprávy