Zkušený manažer Ervín Krajčovič během roku přišel o dva jezdce. Úspěšný autokrosař Václav Fejfar místo premiéry v bugině kategorie SSV řešil zdravotní problémy a další potenciální nováček, freestyle motokrosař Libor Podmol, se nakonec rozhodl jít vlastní cestou.
I tak má stáj MRG velké ambice. "Umístění v top 20 je pro nás oba reálné. Letos jsme se tam v polovině závodu pohybovali. Oba jsme závodníci a chceme se prát o nejvyšší příčky," věří Milan Engel, jenž v lednu obsadil 26. příčku.
Pak se ale on i celá stáj potýkal s problémy kolem koronavirové pandemie. Ta se dotkla také motoristického sportu.
"Po návratu z Dakaru jsme měli nějaké plány, ale kvůli covidu vzaly za své. Většina závodů byla zrušena, podařilo se nám objet aspoň něco. Musím poděkovat našim partnerům, kteří i v této náročné době za námi stojí," uvedl manažer Krajčovič.
Nejen, že byla rušena jedna rallye za druhou, ale sami závodnici přišli o možnost chodit do posiloven či bazénů. "Jak jsem to řešil? Koupil jsem si cvičební stroje a připravoval se doma. Bohužel byla omezená i možnost svézt se na tréninkových tratích," popsal Engel domácí přípravu.
"Jsem bojovník"
Martin Michek letos bojoval nejen s různými omezeními, ale hlavně o své zdraví. V červnu ho během motokrosového závodu v Dalečíně zaskočil kolaps jater. Jezdec skončil na jednotce intenzivní péče a další kariéra byla v ohrožení. Nakonec i díky výborné kondici se 32letý motocyklista vrátil k přípravě na Dakar.
"Jsem rád, že se mi ten boj podařilo vyhrát. Jsem bojovník v osobním a sportovním životě. Každá výzva je pro mě povzbuzení. Za dva měsíce jsme s doktory udělali šílený kus práce. Říkali, že takhle dobře a rychle se zotaví jeden z patnácti pacientů s takovými problémy. Mám před sebou poslední měsíc programu, teď jsem absolvoval fyzické testy," uvedl Michek.
Rallye i přes prodělanou nemoc a fakt, že na dakarské motorce seděl naposledy letos v lednu, bere vážně. "Do Saúdské Arábie chci jet závodit a podat svoje maximum. Může to být desáté i třicáté místo. Dakar je nevyzpytatelný. Letos jsem nastavil nějakou laťku, kterou chci udržet," dodal jezdec, jenž na slavné soutěži tento rok debutoval a skončil třiadvacátý.
Vedle týmu Orion - Moto Racing Group bude opět reprezentovat také značku Czech Motosport, kterou využívá Autoklub ČR k propagaci českého motoristického sportu.
S airbagy proti tragédiím
Týmový kolega Engel je z novinek v pravidlech nejvíc zvědavý na omezený počet zadních gum "Největší obavy máme z toho, že na celou soutěž je jen šest zadních pneumatik. Musíme jet hlavou a ne po celou dobu na plný plyn," vysvětlil. Nerad by si zopakoval letošní kousek, kdy jednu etapu dojížděl na ráfku.
Zkušený dakarský matador velmi oceňuje další letošní premiéru, airbagové vesty. "Ještě s ní nemám takovou zkušenost. Jsem ale rád, že organizátor šel tímto směrem a chce zabránit tragickým nehodám," sdělil 29letý závodník.
Koronavirová pandemie prakticky znemožnila trénink v pouštních dunách. Přesto Engel ze zrádného písku nemá strach. "Na duny jsem natěšený. Hodiny na motorce v písku chybějí. Ale doufám, že první etapy nám to oživí," dodal závodník z Jablonce nad Nisou.