Macík z dvojice kamionů Iveco připravených v sedlčanských dílnách vsadil na osvědčeného Karla, jeho nový týmový parťak usedne do inovované verze pojmenované Arnošt.
Šoltyse bude navigovat Roman Krejčí, jenž má zkušenosti ze dvou účastí na slavné soutěži v kategorii motocyklů. Třetím členem posádky bude mechanik Jakub Jiřinec.
"S Martinem Šoltysem se máme rádi, jsme v kontaktu, pravidelně se potkáváme na závodech. Martin má spoustu zkušeností, sedli jsme si a povedlo se nám najít společnou cestu. On sám si pak vybral Jakuba Jiřince, se kterým spolupracuje. A při hledání navigátora nás šťastné okolnosti dovedly za Romanem Krejčím. Věřím, že nám to dobře pojede,“ vysvětlil šéf týmu Martin Macík starší.
Tomu se tak v lednu v Saúdské Arábii splní dlouholetý sen o dvou ostrých závodních vozech, které se mohou vzájemně podporovat.
"Mít v závodě dva kamiony je určitě výhoda. Pokud půjde vše podle plánu, já i Martin se budeme snažit jet co nejvíce vpředu a současně být vzájemně na dohled. Budeme o sobě vědět, budeme si pomáhat. Když se na trati cokoliv stane, zastavíme, vytáhneme se z duny, pomůžeme si s opravou, podělíme se o díly nebo pneumatiky," popsal Macík mladší výhody kooperace přímo v terénu.
Zatímco jeho posádka pojede třetí Dakar v nezměněné sestavě, Šoltys s Krejčím a Jiřincem se zatím úspěšně sžívají. "Máme za sebou první společné setkání naší posádky. A myslím, že spolupráce bude dobrá. Jsem rád, že do toho Roman Krejčí jde s námi. Na motorce jel v kategorii bez asistence, takže ho jen tak něco nerozhodí. Věřím, že s navigací v kamionu nebude mít problém,“ uvedl Šoltys, který se na Dakar vydá už popáté.
Předchozí čtyři účasti si připsal v kamionu Tatra v barvách týmu Buggyra. Postupně se zlepšoval a letos v lednu obsadil konečné desáté místo.
Teď ho čeká premiéra za volantem Iveca v barvách Big Shock! Racingu. "Ještě jsme se nesvezli. Arnošta jsme zatím viděli jen v dílnách. Počkáme, až kluci v Sedlčanech auto upraví po návratu z Marocké Rallye. Jsem zvědavý na auto s čumákem, bude to změna," připomněl 48letý pilot hlavní rozdíl mezi kabinou Iveca a Tatry.