Úspěšný rallyový pilot se na dakarské dobrodružství znovu vydá ve Shrekovi - tedy Fordu Raptor s motorem z Mustangu. Právě kolem jeho výkonu a dalších vylepšení se točila předzávodní příprava v jihlavských dílnách.
"Na autě se nám podařilo uskutečnit řadu zásadních změn, které nám umožní dosahovat citelně vyšších rychlostí na rychlých úsecích, kde jsme loni ztráceli. V každém případě pojedeme s plným nasazením tak, abychom potěšili naše fanoušky a v cíli mohli slavit co nejlepší výsledek," uvedl Prokop.
S ambicemi se drží při zemi, protože kvůli koronaviru téměř skoro vůbec nezávodil. "Na druhou stranu mi pauza paradoxně přišla vhod v tom, že jsem se dal fyzicky dohromady a na soutěžení se teď víc těším, což mi hodně pomáhá," dodal populární jezdec.
Před Dakarem se česká posádka zúčastní dvou rallye v Saúdské Arábii. "Nebude žádné testování. Jsou to dvě krátké soutěže na 500 kilometrů, aspoň budeme mít nějakou šanci si auto vyzkoušet v závodním režimu. Auto jsme složili, jak nejlépe jsme uměli. Jak bude fungovat, to uvidíme až přímo na trati Dakaru," osvětlil Prokop poslední fázi přípravy na 43. ročník Rallye Dakar.
"S fyzickou přípravou jsem letos začal dřív. A doufám, že s Martinem ještě Shreka rozebereme. Co se navigace týče, místo levá, pravá hlavně v dunách raději říkám na mě, na tebe," řekl s úsměvem navigátor Chytka a dodal, že v jeho bagáži nesmí chybět dětský pudr s chladivým účinkem. Dlouhé sezení v zapařené kombinéze si totiž vybírá svoji daň.
Největší novinkou pro něj i ostatní kopiloty bude elektronický roadbook. "V ruce jsme ho ještě neměl, ale snažil jsem se komunikovat s dalšími spolujezdci, kteří tu zkušenost mají. Trošku se toho obávám, i když kluci říkají, že to bylo super a fungovalo," dodal navigátor.
Prokop si pochvaluje také to, že je součástí dakarského týmu výrobce paliv a maziv Orlen, do něhož patří také úspěšný Polák Kuba Przygoński. "Je dobré sdílet informace. Každý máme svůj střípek a pak si můžeme lépe dát dohromady celkový obrázek," uvedl.