Jezdec z Heřmanova Městce ovšem mezitím vyměnil úspěchy na čtyřkolce za buginu. V barvách týmu Buggyra Zero Mileage Racing ovládl v právě skončeném 43. ročníku Dakaru kategorii prototypů.
V končeném součtu dvanáctí náročných etap zdolal populární Italku Camelii Liparotiovou, talentovaného 18letého Američana Setha Quintera i vítěze pěti soutěží světového šampionátu v rallye Krise Meeka.
Možná by stálo za to kariéru v nejlepším definitivně ukončit. Ale takových hlášek měl Macháček už několik a vždycky se nakonec na Dakar vrátil. Ani v sobotu pozdě večer, kdy na Ruzyni přistálo letadlo s českými účastníky Dakaru, nechtěl mluvit o nějakém definitivním věšení helmy na hřebík.
"Myslet na další Dakar je předčasné," odpověděl se smíchem na dotaz ohledně startu v roce 2022. "Teď se budu těšit z toho, co bylo. Začneme letošní závod analyzovat a během měsíce uvidíme," dodal Macháček tajemně.
Až na domácí půdě konečně vstřebal pocit z úspěchu. "V začátcích byly velké potíže. Pak se to ale pomalu začalo vyvíjet k lepšímu, až jsme se dostali na vrchol. Když jsem dojel poslední metry závěrečné těžké etapy a udržel dvanácté místo celkově mezi lehkými buginami, byl můj nejhezčí okamžik na letošním Dakaru," zasnil se Macháček.
Cesta k vítězství ale nebyla snadná. "Nejhorší chvíle? Asi potom, co jsme měli poruchu pumpy a následující den startovali úplně poslední. Věděl jsem, že budeme dojíždět za tmy. Ale naštěstí to dopadlo dobře," uvedl jezdec, jenž letos poprvé startoval s navigátorem Pavlem Vyoralem.
V barvách Buggyry nastoupil už podruhé, premiéru s její úpravou buggy Can-Am si odbyl loni. "Musím poděkovat celému týmu, protože dneska se Dakar nedá jet jen jako soutěž jednotlivců. Buggyra pracovala fantasticky a bugina nám pak šlapala skvěle. Proto jsme uspěli, že jsme měli méně poruch než soupeři," vysekl rodák z Chrudimi poklonu Buggyře.
Už od prvních okamžiků bylo z jisker v Macháčkových vidět, jak je pro něj šestá dakarská trofej cenná. "Je pro mě důležitá. Vyrovnal jsem šest vítězství Karla Lopraise. Jsme jen dva na světě, kteří jsme vyhráli na všech třech kontinentech. A jsem jediný, který dokázal vyhrát na čtyřkolce i v bugině. Za mě tedy maximální spokojenost," prohlásil dakarský doyen.
Macháček má nyní doma opravdu stejný počet beduínů jako "Monsieur Dakar", král kamionů Karel Loprais. Jenže aktuálně nejstarší český dakarský pilot ke své smůle jen jednou triumfoval ve zcela samostatné kategorii.
To bylo, když se roku 2009 čtyřkolky jely poprvé mimo pořadí motorkářů. Před tím (1999 až 2001, 2003 a 2007) šlo o speciálně oceněnou kategorii v rámci motocyklů, podobně jako byly letos hodnoceny prototypy mezi lehkými buginami.