Rodák z Hustopečí se na jihoamerickou dálkovou soutěž vydal podruhé a znovu jako člen týmu Big Shock Racing po boku kamionu Martina Macíka mladšího. Po loňských výborných výkonech, které však zhatila penalizace hned v úvodu, měl letos velké plány. A ty se mu v prvních pěti etapách dařilo naplňovat, v celkovém pořadí byl těsně za top 20.
Jenže pak přišly problémy, které vedly k brutální devítihodinové penalizaci. Na vině byl zbrklý vjezd do kaňonu, z něhož se závodníkovi stále nedařilo 200 kg vážící motorku dostat.
"To mě totálně rozhodilo, přestal mi fungovat mozek. V dunách jsme měli jet dva okruhy, ale já jsem přeskočil v navigaci špatné waypointy a tím vynechal celé jedno kolo. Čekal jsem, že to bude můj konec na Dakaru. Cestou do cíle následovaly tři nejhorší hodiny v sedle motorky v mém životě. Ale naštěstí se tak nestalo a napařili mi jen čas navíc," popsal své pocity Brabec.
Jako správný bojovník se nevzdal a z 55. místa celkově se mu podařilo probít na 34. pozici. Ovšem ani to nebylo jen tak. V předposlední etapě měl divoký pád, z něhož se podle vlastních slov doteď vzpamatovává.
No fun at all☠️ But Im keep charging🤘 #hateit
Zveřejnil(a) Jan Brabec dne 17. January 2019
Zradila ho šestá duna, která se jako na potvoru od těch pěti předchozích výrazně lišila - najednou se objevil kaňon. Do něj Brabec vlétl v rychlosti přes 120 km/h, udělal s motorkou salto a nevěřícně zůstal sedět na zemi.
"V té chvíli jsem se vypnul. Myslel jsem, že Dakar skončil a jsem na pláži. Jen mi bylo divné, že už tak brzy a nevidím žádnou vodu. Pak mi došlo, že mám rukavice a kus ode mě leží motorka," uvedl závodník sedlající stroj značky Husqvarna.
Brabec prý vůbec netuší, jak dojel do cíle, a celý den má v mlžném oparu. O tom svědčí i fakt, že do týmového videa večer po inkriminované nehodě prohlásil, že je v La Pazu místo v Limě. "Byl jsem pořád vypnutej, tohle jsme točili několikrát," smál se závodník svému přeřeknutí.