V zatím nejdelší etapě programu prvního Dakaru na Blízkém východě se Martin Prokop umístil na čtrnáctém místě minutu a půl za Fernandem Alonsem. To mu stačilo k tomu, aby si v průběžném hodnocení Dakaru udržel devátou příčku.
"Nebylo to špatné. Neudělali jsme žádnou větší chybu, jenom jsme měnili jedno kolo. Na to, že na erzetu vysypali snad všechny kameny z celého světa, bylo jedno píchlé kolo dobrý výkon. Jsme rádi, že jsme to přeskákali," uvedl Prokop v cíli.
Martin Prokop po 4. etapě:
V čele je nadále Carlos Sainz senior v Mini. Loňský vítěz Násir Al Attíja na něj sice ve středu získal cenný čas, ale za španělským veteránem dál zaostává o tři minuty. Český pilot za volantem Fordu ztrácí na španělského veterána necelých 70 minut.
V hodnocení kamionů dlouhá rychlostní zkouška vyšla nejlépe Aleši Lopraisovi, jenž byl sedmý, Martin Macík mladší obsadil desátou pozici. Martin Šoltys s Tatrou skončil třináctý. V celkovém pořadí si Macík v Ivecu udržel čtvrté místo, Loprais s Pragou se posunul za něj na pátou pozici a Šoltys je devátý.
"Na začátku to jelo krásně. Pak najednou… Představte si, že lezete s kamionem po skalách. No, odnesly to postupně dvě pneumatiky. A vezeme si jenom dvě náhradní. Až do cíle jsme se báli. Naštěstí jsme v pořádku dojeli. Dobrá zpráva je, že Karel už má zpět svůj výkon," hodnotil náročnou etapu Macík.
V celkovém pořadí skončilo kralování běloruského MAZU, na první příčku poskočil středeční vítěz Andrej Karginov v Kamazu. Dosavadní lídr, Bělorus Sjarhej Vjazovič, rázem zaostává o skoro 11 minut.
Českým motocyklistům vládl nováček Martin Michek, jenž skončil v etapě 19. a v celkovém pořadí se už blíží top 20. Ta se naopak velmi vzdálila Milanu Engelovi. Závodník týmu Orion - Moto Racing Group nabral v závěru měřené speciálky ztrátu přes 95 minut a skončil v ní až v sedmé desítce. Celkově se propadl na 34. místo.
"Kolem 50 kilometrů jel pouze na ráfku, než se dostal do cíle speciálky a následné servisní zóny, kde na něj čekal tým a mohli jsme kolo vyměnit," uvedl Engelův tým na svém facebookovém profilu.
Ústup z pozic potkal i Jana Brabce, který dostal k času 41 minut penalizace. "Nefungoval mi speedocup ani azimut, protože vypadl konektor. Hledal jsem body přes oči a nejelo se mi dneska dobře," vysvětlil jezdec týmu Big Shock Racing.
Jeho jmenovec, Američan Ricky Brabec na Hondě, zůstává lídrem výsledkové listiny. Od týmového kolegy Kevina Benavidese z Argentiny ho dělí 2:30 minuty. Pro vítězství si ve středu po pětiminutovém trestu Brita Sama Sunderlanda (KTM) dojel další jezdec v sedle stroje japonské značky, průběžně třetí Chilan Jose Ignacio Cornejo Florimo.
Čtyřkolkář Zdeněk Tůma se i přes středeční dvanáctou pozici posunul v kategorii hodně poznamenané technickými problémy a tresty na deváté místo průběžně. "Dneska nás bude čekat výměna motoru. Už mu moc nevěřím, vyhazuje chladící vodu i olej a ty zvuky jsou dost zvláštní, takže už je myslím připravený na výměnu," uvedl jezdec týmu Barth Racing.
Jako poslední z českých zástupců do bivaku dorazil Josef Macháček. Ten sice ve své buggy v závěrečné stovce kilometrů nabral podobě jako většina soupeřů ztrátu, přesto se v pořadí kategorie SSV posunul na 33. pozici.
Cestou ještě pomáhal motorkáři, a veterána zase čekala jízda za tmy. "Dnes to byl masakr. Mnoho aut je z důvodu defektů stále na trati. My taky měnili dvě roztržené gumy a modlili se, abychom dojeli. Nakonec jsme zastavili u jednoho motorkáře. Volali jsme mu helikoptéru, ale ty už nebyly ve vzduchu. Strávili jsme u něj dost času a etapu museli dojet za tmy, což bylo další peklo," uvedl v cíli jezdec speciálu Can-Am Buggyra MK50 XRS.