Londýn - Nový bodový systém, zavedený od letošní sezony formule 1, měl výrazně zvýhodnit jezdce, jež budou vyhrávat závody, před piloty, kteří se budou snažit hlavně za každou cenu dojet na bodovaném umístění do cíle.
Po třech odjetých závodech to ale zatím tak úplně neplatí.
V čele seriálu je totiž s 39 body Felipe Massa, který dosud nevyhrál ani jeden závod, a nepřipsal si tak ani jednou prémii 25 bodů, která vítězi patří. Jen o dva body za Brazilcem jsou Alonso a Vettel, přičemž Button a Rosberg (který také ani jednou nevyhrál) ztrácí body čtyři.
Čtěte také: Schumacher tápe: Škoda, ale rozčilovat se nebudu
"Vpředu je to hodně vyrovnané, což mě celkem překvapuje. Myslím si, že jsem nebyl sám, kdo si myslel, že nový bodový systém bude odměňovat více ty rychlejší, než ty, jež prostě jen jezdí vyrovnaně," tvrdí Jenson Button.
"Ale v prvních třech závodech jsme viděli, že na stabilní výkonnosti stále hodně záleží. A také mi říkali, že kdyby se stále používal loňský systém, pak by pořadí bylo stejné, což je pozoruhodné," myslí si úřadující šampion.
Dlouhodobá stabilita podávaných výkonů tak opět může být klíčem k úspěchu, stejně jako v minulé sezoně, myslí si Button. I když specifika nového systému se možná ukážou až po více odjetých závodech.
"Myslím si, že ještě pár Velkých cen potrvá, než prokoukneme výhody a nevýhody nového systému, ale pořád si myslím, že dobrá dlouhodobá výkonnost je velice důležitá," míní Button
"Naštěstí jsou naše McLareny extrémně spolehlivé a z loňska vím, že motory Mercedesu jsou jedny z nejspolehlivějších v celé formuli," mne si ruce Brit.
Údajnou spolehlivost jednotlivých motorů i spletitosti nového systému bodování možná otestuje již příští Velká cena, která se jede za týden v Číně.