Řím - Necelé čtyři měsíce. Tak dlouho trval doživotní zákaz bývalého šéfa Renaultu Flavia Briatoreho ohledně působení ve světě motosportu.
Děvětapadesátiletý Ital se totiž proti verdiktu Světové rady motoristického sportu odvolal a pří úterním soudním řízení v Paříži uspěl.
Bývalý šéf Renaultu byl potrestán na základě prokázaného obvinění, že při VC Singapuru v sezoně 2007/08 přikázal svému bývalému jezdci Nelsonu Piquetovi jr. aby úmyslně havaroval, přičemž tak měl dopomoci k vítězství svému druhému jezdci Fernandu Alonsovi.
Čtěte také: Člen FIA Novák: Výše trestu pro Renault? Je to akorát
Poté, co pak byl Piquet z Renaultu propuštěn, vyšel s celým případem na veřejnost. Nakonec tak byla ohrožena i budoucnost jeho bývalé stáje, od které se odvrátili někteří sponzoři a v úvahu připadala i možná suspendace z F1.
K té ale nakonec nedošlo a oddychnout si nyní může i Briatore, jenž také spoluvlastníkem anglického fotbalového klubu Queens Park Rangers.
"Nechte mě užít si tuto příjemnou chvíli plnou štěstí," uvedl Briatore na stránkách Autosportu.
"Co se týká mého návratu do F1, na rozhodnutí je teď času dost. Nejprve bych chtěl poděkovat všem, kteří při mě během této složité etapy stáli a nabídli mi svou důvěru a přátelství," doplnil.
"Fakt, že Světová rada byla zneužita k tomu, abych byl vytlačen ze světového sportu mi nedal jinou možnost, než abych se odvolal. Toto rozhodnutí mi vrací důstojnost a svobodu, o kterou mě někteří lidé chtěli připravit," uzavřel Briatore.
S verdiktem pařížského soudu ovšem pochopitelně nesouhlasí Mezinárodní automobilová federace FIA. Ta se proti němu hodlá odvolat.
"Soud vůbec nezkoumal fakta a nevzal v potaz, že Briatore se Symondsem (bývalý technický ředitel - pozn. red.) způsobili úmyslnou havárii při GP Singarpu v roce 2008," píše se v jejich oficiálním stanovisku.
"FIA chce vyloučit viníky, kteří ohrožovali lidské životy. Rozhodnutí soudu nebude naplněno, dokud budeme využívat svou možnost na odvolání. Do té doby bude stále platit verdikt Světové rady motoristického sportu," dodává FIA.