Blíží se Brazílie. A Ferrari brání sebe i týmovou režii

Ondřej Roubínek
23. 10. 2008 16:00
Luca di Montezemolo chce jednat o změně pravidel
Michael Schumacher a Ferrari dalo před šesti lety důvod k tomu, aby týmová režie byla postavena mimo zákon.
Michael Schumacher a Ferrari dalo před šesti lety důvod k tomu, aby týmová režie byla postavena mimo zákon. | Foto: Reuters

Turín - Pokrytectví. Tím zavání podle prezidenta stáje Ferrari Luky di Montezemola pravidlo o trestání týmové režie. A chce to změnit.

Hned na nejbližší schůzce o tom prý chce mluvit s šéfem Mezinárodní automobilové federace (FIA) Maxem Mosleym.

Pravidlo zakazující týmům ovlivňovat pořadí svých jezdců na trati se ve formuli zavedlo po Velké ceně Rakouska v roce 2002.

Právě stáj Ferrari tehdy předvedla příliš okatou ukázku týmové režie, když Rubens Barrichello před sebe v posledním kole pustil Michaela Schumachera. Od té doby se sice čas od času spekulovalo o jejím používání, ale k žádné závažnější kontroverzi nedošlo.

Čína - Lewis Hamilton si po startu Velké ceny Číny udržel vedení před oběma vozy Ferrari. Vyhrál.
Čína - Lewis Hamilton si po startu Velké ceny Číny udržel vedení před oběma vozy Ferrari. Vyhrál. | Foto: Václav Rojík
Čtěte více:
Čínská režie od Ferrari? Smířený Hamilton s ní počítal
Räikkönen změnil postoj. Přislíbil další pomoc Massovi

Až závěr GP Číny znovu rozvířil diskuze kolem trestání takových manévrů.

V Šanghaji se Ferrari marně snažilo stíhat suverénního Lewise Hamiltona s McLarenem a dlouho druhý Kimi Räikkönen zpomalil, aby se před něho mohl dostat Felipe Massa. Ten tak získal do boje o titul alespoň dva body navíc.

Stáj z Maranella si dávala dobrý pozor, aby se pokyn k puštění Massy neobjevil v týmovém rádiu, vše prý byla záležitost jezdců.

Všichni (včetně Lewise Hamiltona) něco podobného vlastně čekali, McLaren se rozhodl neprotestovat. O titulu se tak rozhodne příští víkend v Brazílii.

Jedno Monako bohatě stačí

"Promluvím si o tom s Mosleym. Potřebujeme odstranit tohle pokrytectví," cituje prohlášení di Montezemola pro Gazzettu dello Sport server autosport.com.

"Důležité je, aby tím nebyl poškozen někdo jiný. Kromě toho je týmová práce v týmovém sportu jedna z nejlepších věcí. Vezměte si třeba cyklistiku, ve které jeden závodník připravuje druhému pozici pro spurt," vysvětluje šéf Ferrari.

Luca di Montezemolo si také všiml toho, že v letošní sezoně do závodu často zasahovali traťoví komisaři. "Možná to někdy trochu přeháněli, ale jinak s nimi souhlasím. Bez nich by byly velké ceny jeden velký blázinec," tvrdí boss stáje.

"Problémem jsou nové okruhy. Ty nedovolují žádné divácky atraktivní závodění. Jedno Monako úplně stačí," poznamenal Montezemolo.

 

Právě se děje

Další zprávy