Praha - S tím, že Soči a Red Bull Ringu mají pro příští sezonu formule 1 téměř 100% jistotu a stále se plánuje Grand Prix v New Jersey je v kalendáři pro příští sezonu velký přetlak.
Týmy i samotný boss F1 Bernie Ecclestone se zaklínají magickým číslem 20. To je maximální počet Grand Prix, přes který se prostě nejede. Pak tedy stačí malé počty a je jasné, že někdo je v ohrožení.
Nejistá sezona v Indii
Letos se pojede celkem 19 Velkých cen. I kdyby New Jersey nedopadlo, americké závody jsou vždycky nejisté, pořád tu máme při příchodu Ruska a návratu Rakouska kalendář o 21 dílech.
Kdo je tedy první na ráně? Jak se zdá, tak letos uvidíme derniéru v Indii. Okruh Buddh International Circuit závodníkům ani fanouškům příliš nepřirostl k srdci.
Indické finanční orgány nepovažuje formuli 1 za sport, takže se na týmy nevztahují daňové úlevy. Navíc při převozu vozů a dalšího materiálu a vybavení čekají zdlouhavé celní procedury.
Eclestone to nakonec řekl Reuters jasně: "Pojede se v Indii příští rok? Pravděpodobně ne."
Termínová kolize
"Přebývající" závody ovšem nejsou jeho jedinou starostí. Pokud se už podaří vybrat dvacítku vyvolených, nastane problém s vlastními termíny závodů.
Hlavně v létě to je doslova boj o každou neděli. Všechno rozpoutali Rakušané, kteří suverénně oznámili, že jejich závod se pojede 6. července.
Protože zájemců o letní závod je stále více. V červnu a červenci by se totiž mělo jet v Kanadě, New Jersey, Rakousku, Velké Británii Německu a Maďarsku.
Na cestu a "balení" z Evropy do zámoří a zpět je potřeba nějaký čas a termín 15. června je vyblokován pro 24 hodin v Le Mans. Podle rozhodnutí FIA se proti slavnému vytrvalostnímu závodu nesmí jet žádná Grand Prix F1.
Škatulata hejbejte se!
Tedy na osm víkendů hned sedm zaplněných termínů. To je trochu moc i na zcestovalý kolotoč F1, takže někdo bude muset z kola ven. Podle informací britského Autosportu by mělo ustoupit Silverstone s tím, že by se GP Velké Británie jela někdy na přelomu dubna a května.
Jenže v roce 2000 se už na Velikonce v Silverstone jelo a všechno to skončilo obrovským malérem kvůli neprůjezdným rozbahněným parkovištím. I když už kolem trati stojí parkoviště asfaltová, Britové se stále bojí maléru.
Ale poslední slovo bude mít Ecclestone, který z nějakého iracionálního důvodu závod ve své rodné zemi nemá moc rád.