Slovenská stáj se stala průkopníkem tak zvané asijské cesty na okruh Circuit de la Sarthre. Ze šampionátu Asian Le Mans Series vede totiž vzhledem k počtu startujících relativně snadnější cesta zajistit si své místo na nabitém startovním roštu v Le Mans.
Takto se šéf týmu a pilot v jedné osobě Miro Konôpka dostal s prototypem kategorie LMP2 díky výsledkům v asijském seriálu na start v roce 2017 i loni. Do třetice to ale letos nevyjde. Na vině jsou obavy členů týmu z koronaviru, který nejvíc řádí právě v Asii.
Asian Le Mans Series měla za sebou dva závody, když Konôpka nejdřív na sociálních sítích oznámil, že barvy ARC Bratislava nebudou ve druhé polovině sezony k vidění. Jako důvod uvedl "nepředvídané osobní důvody".
Později ale přiznal, že před závody v Malajsii a Thajsku je na vině strach z koronaviru. "V týmu mám lidi ze sedmi zemí. Thajsko je po Číně druhým nejvíce postiženým státem," uvedl 58etý Konôpka pro agenturu TASR.
"Našim inženýrům se zdá riziko návštěvy země v takové situaci nepřiměřené, několik členů týmu nechtělo odletět do této oblasti. Proto jsme po zhodnocení všech rizik byli nuceni naši účast v Asian Le Mans Series ukončit. Přece jen, zdraví je prvořadé," dodal boss úspěšné slovenské stáje.
ARC Bratislava nebyl jediným týmem, který v sobotu na startu čtyřhodinovky v Sepangu chyběl. Závodní pole bylo proti předchozímu klání v Austrálii ochuzeno o tři čtyři vozy, naopak jeden speciál byl přihlášen navíc.
To vedlo vedení šampionátu k prohlášení, že bedlivě sleduje dění kolem šíření koronaviru v asijsko-pacifickém regionu. "Aktuální doporučení nemají vliv na konání závodů na čtyři hodiny v Sepangu a v Buriramu," stálo v oficiálním komuniké vydaném minulý týden.
A opravdu se v Malajsii závodilo. Poslední díl šampionátu má thajský Buriram hostit už tento víkend.