Tentokrát je však před nedělní Velkou cenou Španělska formule 1 v mírně odlišné roli. O vedení se totiž musí dělit hned se dvěma soupeři. Stejně jako obhájce titulu mají v průběžném hodnocení dvaadvacet bodů i jeho kolega z McLarenu a nováček Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen ze stáje Ferrari.
Pětadvacetiletý nejmladší mistr světa v historii Alonso loni doma ještě pro tým Renault bez potíží vyhrál, ale letos není tak suverénní. Navíc se o pozici týmové jedničky strachuje po senzačních výkonech Hamiltona.
Španělsko získá další velkou cenu
Vedle Barcelony se od příštího
roku bude jezdit také
po městské trati ve Valencii
Podle odborníků navíc bude rozhodovat nastavení monopostů a výkony motorů. V Barceloně však Alonsa poprvé v nových barvách McLarenu požene vpřed publikum ve vyprodaných ochozech.
Charakteristika trati
- Délka okruhu: 4,627 km.
- Délka závodu: 66 kol = 305,256 km.
- Nejrychlejší kolo v závodu: Giancarlo Fisichella (It./Renault), 2005: 1:15,641 min. = 219,753 km/h.
- Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Fernando Alonso (Šp./Renault), 2006: 1:14,648 min. = 221,093 km/h.
- Nejrychlejší závod: Fernando Alonso (Šp./Renault), 2006: 1:26:21,759 = 212,075 km/h.
- Vítězové předešlých závodů: 2002 - Michael Schumacher, 2003 - Michael Schumacher, 2004 - Michael Schumacher, 2005 - Kimi Räikkönen, 2006 - Fernando Alonso.
"Pokud bych si měl vybrat jeden závod, který opravdu chci vyhrát, tak je to právě Španělsko," prohlásil Alonso. "Každý pilot chce přeci vyhrát nadomácí trati. Je to něco speciálního, něco, na co se moc těším," pravil Alonso.
Španěl nebyl v posledních dvou sezonách zvyklý prohrávat se svým stájovým kolegou Italem Giancarlem Fisichellou, ale Hamilton je podle všeho jiný kalibr.
Jako první nováček v historii byl v úvodních třech závodech pokaždé na stupních vítězů a nyní míří výš. "Nejdu do závodu s očekáváním, ale s cílem. Tím je skončit v absolutní špičce a nejlépe vyhrát," prohlásil otevřeně. "Chci ten poslední krok do špičky udělat ještě letos," dodal.
Alonsa poženou vyprodané ochcozy
První letošní závod v Evropě naznačí, kdo je na tom z trojice vedoucích mužů nejlépe. Šampionát je vyrovnaný, dosavadní tři závody vyhráli tři různí jezdci - Räikkönen, Alonso a Brazilec Felipe Massa z Ferrari, zatímco Hamilton těží ze stabilních výkonů.
V Poháru konstruktérů jsou na tom o pět bodů lépe monoposty McLaren, v testování v Barceloně v posledních týdnech se však dařilo více vozům z Maranella.
"Víc než kdy jindy už se nemůžu dočkat, až zase začneme závodit. Testy nám vycházely skvěle. A pauza byla nějak dlouhá," upozornil Räikkönen na čtyřtýdenní soutěžní volno.
"Letošní model formule dostal nové komponenty, které fungují skvěle. Auto pracuje přesně tak, jak bych si představoval, a sedí mi přesně do ruky," pochvaloval si finský pilot, který ve Španělsku v roce 2005 s McLarenem vyhrál. "Jsem optimista, mohu vyhrát," řekl.
N apiloty čeká všeobecně známý okruh . Trať v Barceloně díky dobrým klimatickým podmínkám využívá většina jezdců při každoročním testování vozů. Pro mistra světa Fernanda Alonsa se jedná navíc o domácí trať, na níž loni poprvé vyhrál.
Circuit de Catalunya byl postaven v roce 1991. Okruh nedaleko obce Montmelo tvoří mimo jiné dvě zpětné zatáčky o 180 stupňů a také řada velice rychlých pasáží. Nechybí několik stoupání a klesání.
Pozornost přitahuje poslední zatáčka před vjezdem do cílové rovinky, kde na jezdce působí odstředivá síla rovnající se takřka čtyřnásobku přitažlivosti. Trať má pět levých a osm pravých zatáček, nejvyšší rychlost monopostů se pohybuje kolem 325 kilometrů za hodinu.
Alonso loni předvedl nejrychlejší kolo v kvalifikaci a při závodu rovněž překonal traťový rekord. Ochozy v Barceloně mají být stejně jako loni vyprodané.
Průběžné pořadí MS (po třech ze 17 závodů):
1. Alonso (Šp./McLaren) 22, 2. Räikkönen (Fin./Ferrari) 22, 3. Hamilton (Brit./McLaren) 22, 4. Massa (Braz./Ferrari) 17, 5. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 15, 6. Fisichella (It./Renault) 8.
Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 44, 2. Ferrari 39, 3. BMW-Sauber 18, 4. Renault 9, 5. Toyota 5, 6. Williams 2.