Alonso obhájil titul mistra světa F1

SportPlus
22. 10. 2006 20:35
Interlagos - Španěl Fernando Alonso s Renaultem obhájil titul mistra světa formule jedna. Uvnitř Galerie

K titulu mu stačilo ve Velké ceně Brazílie druhé místo, jeho rival Michael Schumacher s Ferrari skončil v poslední grand prix kariéry čtvrtý.

Renault triumfoval také v Poháru konstruktérů. V Interlagos vyhrál domácí Felipe Massa za volantem Ferrari, třeí příčka patřila Jensonovi Buttonovi s Hondou.

Hned po startu se do vedení dostal vítěz kvalifikace Massa, Alonso si v poklidu držel čtvrté místo. Za ním se však do vzájemné kolize se dostaly oba monoposty Williams.

Toho využil Michael Schumacher, který se dostal z desáté příčky na startovním roštu už na šestou. Protože se na trati se objevily úlomky Williamsů, před vozy vyjelo zaváděcí vozidlo. To vydrželo kroužit až do začátku sedmého kola.

Po restartování závodu začal Schumacher útočit na páté místo Giancarla Fisichelly. Alonsův kolega z Renaltu však zaujal defenzivní stopu, čímž mu bránil v předjetí.

Když se konečně dostal před něj, rozřízl si německý jezdec o přední spoiler svého soupeře levou zadní pneumatiku a musel zajet do boxů. Do závodu se vrátil beznadějně poslední.

V 11. kole odstoupil ze třetí příčky Jarno Trulli s Toyotu, Alonso se tak poprvé v  závodě dostal na stupně vítězů. Massa jel v čele bez jakýchkoliv problémů a ve 14. okruhu měl náskok více než deseti vteřin. Za ním se držel Kimi Räikkönen.

Poničená levá zadní pneumatika Ferrari Michaela Schumachera krátce po startu Velké ceny Brazílie.
Poničená levá zadní pneumatika Ferrari Michaela Schumachera krátce po startu Velké ceny Brazílie. | Foto: Reuters

V boxech Rubens Barrichello s Hondou málem sestřelil Fisichellu, od kolize je dělily jen milimetry. Po prvních zastávkách v depu se Alonso dostal před Räikkönena a do bojů o druhé místo se také zapojil Jenson Button s Hondou.

U Ferrari začali tradičně čarovat se závodní strategií, díky čemuž se Schumacher se v 38. kole poprvé objevil na bodované příčce a zajížděl také výrazně rychlejší kola než jeho soupeři.

Druhé zastávky situaci příliš nezdramatizovaly, jen Schumacher byl už šestý a 17 kol před cílem se opět dostal do kontaktu s Fisichellou.

Toho díky taktickému fíglu v zatáčce přejel a záhy se zařadil na Kimi Räikkönena. Tři kola před koncem předjel i Finův McLaren a kariéru tak skončil čtvrtým místem.

V cíli následovaly velké oslavy. Brazilci slavili Massův triumf. Vždyť jejich pilot vyhrál domácí grand prix naposledy v roce 1993, kdy uspěl legendární Ayrton Senna.

Radost z druhého titulu neskrýval ani Alonso, který ještě v kokpitu dlouze emotivně děkoval stáji Renault. "Dekuji, děkuji. Děkuji za všecky ty roky. Bylo to potěšení s vámi pracovat," řekl za volantem. Pro něj to byl poslední závod v modrožlutých barvách, od roku 2007 pojede za McLaren.

Start Velké ceny Brazílie, v čele Felipe Massa s Ferrari.
Start Velké ceny Brazílie, v čele Felipe Massa s Ferrari. | Foto: Reuters

"Byl to fantastický víkend. Potřebuju ještě čas, abych uvěřil, že jsem zase šampion. Zároveň jsem skvěle ukončil spolupráci s Renaultem. Budu si to pamatovat do konce života," dodal 25letý šampion na tiskové konferenci po závodě.

Technický ředitel Ferrari Ross Brawm nařknul ve vysílání německé televize Premiere Fisichellu, že zavinil defekt Michaela Schumachera: "Podle mě Giancarlo při předjížděcím manévru Michaelovi načal gumu a tím nám zvoral celý závod. To byla velká smůla, protože jinak jsme dnes měli nejrychlějí vůz."

Podle televiziních záběrů však nebyl ze strany pilota Renaultu patrný žádný úmylsný pohyb, kterým by se snažil Ferrari atakovat.

Italská stáj se mohla radovat alespoň z vítězství svého druhého jezdce, který je v této chvíli brazilským národním hrdinou. "Splnil se mi životní sen. Po tomto triumfu jsem toužil celý život a teď to mám. Měl jsem neuvěřitelný vůz, závod jsem kontroloval od začátku do konce," sdělil šťastný Felipe Massa.

Výsledky:
1. Massa (Braz./Ferrari) 1:31:53,751 (prům. rychlost: 199,731 km/h), 2. Alonso (Šp./Renault) -18,658, 3. Button (Brit./Honda) -19,394, 4. M. Schumacher (Něm./Ferrari) -24,094, 5. Räikkönen (Fin./McLaren -28,503, 6. Fisichella (It./Renault) -30,287, 7. Barrichello (Braz./Honda) -40,294, 8. de la Rosa (Šp./McLaren) -52,068, 9. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -1:07,642, 10. Sato (Jap./Aguri) -1 kolo.
Konečné pořadí MS (po osmnácti závodech):
1. Alonso 134 b., 2. M. Schumacher 121, 3. Massa 80, 4. Fisichella 72, 5. Räikkönen 65, 6. Button 56, 7. Barrichello 30, 8. Montoya (Kol./McLaren) 26, 9. Heidfeld (Něm./Sauber) 23, 10. R. Schumacher (Něm./Toyota) 20.
Pohár konstruktérů:
1. Renault 206, 2. Ferrari 201, 3. McLaren 110, 4. Honda 86, 5. BMW-Sauber 36, 6. Toyota 35.

 

Právě se děje

Další zprávy