Alonso nevychází ze starostí. Přípravu na Indy zastínila smrt mladého motokáristy na jeho trati

Radek Vičík Radek Vičík
25. 4. 2017 8:01
Fernado Alonso hledá za mořem novou motivaci, když ani třetí sezona v McLarenu ve formuli 1 nepřenáší naději na boje o nejvyšší příčky. Na jeho domácí trati ve Španělsku ale došlo k tragédii, která stála život malého závodníka.
Fernando Alonso při zkoušce kokpitu vozu IndyCar týmu Andretti Autosport.
Fernando Alonso při zkoušce kokpitu vozu IndyCar týmu Andretti Autosport. | Foto: IndyCar Media

Indianapolis - Pilot formule 1 Fernando Alonso udělal další krok ke svému snu uspět v legendárním závodě 500 mil Indianapolis, když si v dílnách stáje Andretti Autosport nedaleko od dějiště podniku vyzkoušel kokpitu monopostu IndyCar.

Jenže pilota, který letos v McLarenu nezískal v F1 ještě ani bod, trápí vedle závodění úplně jiné věci. Na jeho motokárové dráze na severu Španělska se v sobotu při testech zabil talentovaný 11letý jezdec Gonzalo Basurto Movila.

Jak uvedla španělská automobilová federace, mladý jezdec zemřel na okruhu blízko Ovieda na následky zranění utrpěných při havárii, kdy se přes něj motokára překulila a tím mu způsobila fatální poranění.

Sám Alonso, jenž byl roku 1996 motokárovým mistrem světa, tragédii nese velmi špatně. "Probudil jsem se do jednoho z nejhorších dnů mého života. Jsem otřesen. Posílám odtud nejupřímnější soustrast Gonzalově rodině a všem motokáristům," napsal dvojnásobný mistr světa formule 1 z Ameriky na sociální sítě.

Letošních 500 mil Indianapolis se jede 28. května, takže Alonso kvůli termínové kolizi přijde o start ve Velké ceně Monaka. Tu už ovšem dvakrát vyhrál, takže pokud by ve voze pod značkou McLaren dokázal v Indianapolisu jako nováček malý zázrak a vyhrál, udělal by velký krok k neoficiální trojkoruně světového motorsportu.

K jejímu završení by potřeboval ještě vyhrát 24 hodin Le Mans. Tam už v minulých letech chtěl startovat, ale jeho tehdejší týmy F1 ho do Francie nepustily.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Praha chce automatizovat vjezd a placení na parkovištích P+R

Vedení hlavního města chce zautomatizovat vjezd, výjezd a placení na záchytných parkovištích P+R. Řidiči se zaregistrují prostřednictvím aplikace Moje Praha a nový systém bude snímat registrační značku vozu a následně vyřídí i platbu. ČTK to v rozhovoru řekl primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Systém nyní město testuje v Letňanech. Řidiči zde ale zatím musí platbu vyřešit v aplikaci. Praha má dlouhodobě potíže s počtem míst na P+R a chystá jejich vybudování na dalších místech.

"Cílem je zmenšit fronty. Je spočítáno, že za standardních podmínek trvá výjezd v současné době 18 sekund. Ten se zkrátí na 14 sekund, což se možná nezdá, ale v praxi to bude významné," řekl Hřib.

Zdroj: ČTK
před 2 hodinami

Zaveďme jeden volební obvod pro volby do sněmovny, navrhuje Hamáček. Chce posílit autoritu předsedů

Ministr vnitra a předseda ČSSD Jan Hamáček by chtěl změnit systém voleb do Poslanecké sněmovny. Místo 14 volebních obvodů by byl jediný stejně jako u voleb do Evropského parlamentu. Hamáček do řekl v rozhovoru pro sobotní vydání Lidových novin. Podle něj by takový systém posílil autoritu předsedů politických stran.

"Při jednom obvodu bychom měli jednoho lídra dvěstěčlenné kandidátky. Odpadly by debaty o potřebném množství hlasů ke zvolení," řekl vicepremiér s odkazem na fakt, že počet hlasů nutných ke zvolení poslance se nyní kraj od kraje liší. Změna by měla dopad i dovnitř stran, v nichž by oslabili regionální bossové.

Zdroj: ČTK
Další zprávy