Obhájce titulu ze Španělska má sice desetibodový náskok, ale v posledních závodech se mu nedaří. Navíc po verdiktu mezinárodní federace FIA definitivně přišel o možnost použití speciálních tlumičů, díky nimž Renaulty vozům Ferrari ujížděly.
Tyto tlumiče francouzská stáj raději nepoužila už v předchozím závodě v Maďasku, aby se vyvarovala případnému odebrání bodů.
Sedmatřicetiletý Schumacher ví, že Renault je v posledních závodech pod tlakem a chce si připsat jubilejní devadesáté vítězství v kariéře, čímž by opět svou ztrátu na Alonsa mohl razantně snížit a zaútočit na rekordní osmý titul.
"Jsem si jist, že se nám to povede, v posledních závodech se nám hodně dařilo," prohlásil Schumacher na svých internetových stránkách. Němec vyhrál tři z posledních čtyř závodů.
"Víme ale, že i malý detail může celou situaci změnit, takže se nyní více než kdy jindy musíme pořádně soustředit na vlastní výkony. V týmu vládne bojovný duch, jsme na Istanbul připraveni," řekl Schumacher. Po Maďarsku si dopřál volno, ale moc si ho neužil. "Raději bych hned závodil, jak se na to těším," uvedl.
Jeho slova podporuje rozhodnutí odvolací komise FIA, které definitivně zakázalo Renaultu použití speciálních tlumičů, čímž Alonso přišel o velkou výhodu. Jezdil s nimi už loni, kdy mu pomohly k titulu. Poprvé je FIA zakázala před Grand prix Německa, v níž byl Španěl až pátý. "I přesto si hodně věřím," tvrdí Alonso, jenž měl před čtyřmi závody na Schumachera náskok 25 bodů.
Boj mezi zkušenostmi a mládím tak bude podle odborníků velmi dramatický. "Jsem v pozici, v jaké by chtěl být každý. Vedu šampionát a konec se blíží," řekl Alonso.
"V Německu se nám nevedlo, ale v Maďarsku se ukázalo, že naše auto má na to, aby vyhrávalo," prohlásil Španěl, jenž havaroval z vedoucí pozice. "V Turecku to bude mnohem lepší, okruh nám sedí. Neudělám žádnou chybu," uvedl.
Průběžné pořadí (po 13 z 18 závodů):
1. Alonso (Šp./Renault) 100 bodů, 2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 90, 3. Massa (Braz./Ferrari) 52, 4. Fisichella (It./Renault) 49, 5. Räikkönen (Fin./McLaren) 49, 6. Button (Brit./Honda) 31, 7. Montoya (Kol./McLaren) 26, 8. Barrichello (Braz./Honda) 21, 9. Heidfeld (Něm./BMW) 19, 10. R. Schumacher (Něm./Toyota) 16.
Pohár konstruktérů:
1. Renault 149, 2. Ferrari 141, 3. McLaren 85, 4. Honda 52, 5. BMW 26, 6. Toyota 26, 7. RedBull 16, 8. Williams 10, 9. Toro Rosso 1.