V Mostě bude dunět 20 000 divokých koní pod kapotami aut legendárních značek

Radek Vičík Radek Vičík
18. 5. 2019 7:36
Již podruhé čeká tuzemské fanoušky na autodromu v Mostě parádní podívaná v podobě německého šampionátu sportovních vozů ADAC GT Masters. Tři desítky pohledných a výkonných sportovních vozů si to v sobotu i v neděli rozdají o body.
Most hostí zzávody ADAC GT Masters podruhé, loňská premiéra přinesla celou řadu dramatických soubojů.
Most hostí zzávody ADAC GT Masters podruhé, loňská premiéra přinesla celou řadu dramatických soubojů. | Foto: ADAC GT Masters

Aston Martin, Audi, BMW, Corvette, Ferrari, Lamborghini, Mercedes-AMG, Porsche. Co značka, to je mezi milovníky rychlých kol pojem. A teď si představte, že se na trať vyřítí tři desítky nadupaných a vyrovnaných speciálů, které si - pilotované špičkovými jezdci - nedarují ani centimetr asfaltu.

Takovou šou nabízí po loňské premiéře znovu seriál ADAC GT Masters. Hrubý odhad ceny všech vozů hovoří o sumě převyšující 250 milionů korun, celkový výkon pak dosahuje hranice 20 000 koní.

Špičkové je i závodní pole. Každou posádku tvoří dva piloti, kteří se musí během bodované jízdy vystřídat. Startovní listina nabízí expilota formule 1 Markuse Winkelhocka, šampiona z Le Mans Timo Bernharda, vítěze závodů prestižního DTM Maxime Martina či držitele aktuálního absolutního rekordu Autrodromu Most Stefana Mückeho.

Zajímavostí je start 20letého Fabiana Vettela, mladšího bratra čtyřnásobného mistra světa formule 1 Sebastiana. S týmovým kolegou Philipem Ellisem ze stáje HTP Motorsport, která připravuje do závodů vozy Mercedes-AMG GT3, takzvané "Žluté mamby", neskrývají před mosteckým závodem ambice. "Mostecký okruh by nám měl vyhovovat, snad se podaří proměnit náš potenciál ve špičkové výsledky," domnívá se Ellis.

Český tým čeká na první body

Čeští fanoušci budou mít své želízko v ohni. Stejně jako loni se na start postaví Filip Salaquarda v Audi R8 průhonické stáje I.S.R.

"Bohužel jsem se téměř nesvezl. Po přezutí na nové pneumatiky zastavila trénink červená vlajka, po restartu už zbývalo příliš málo času. V týmu jsme se proto dohodli, že už nemá cenu pokoušet se o nějaké vylepšení času. Počasí nám zatím přeje a věřím, že vydrží právě i na zítřejší kvalifikaci," sdělil po pátečním tréninku závodník usedající do auta týmu svého otce Igora.

Německý jezdec dosáhl času 1:25,610 minuty s Mercedesem DTM. Proti něm  nemají auta specifikace GT3 v souboji s chronometrem šanci, ale Mücke chce i tak své zkušenosti s okruhem využít. "Je to výzva. Udělám maximum pro to, abych držitelem nejlepšího letošního času ADAC GT Masters v Mostě byl já," uvedl 37letý jezdec.

Závadů ADAC GT Masters se účastní vozy šesti prestižních značek.
Závadů ADAC GT Masters se účastní vozy šesti prestižních značek. | Foto: ADAC GT Masters

Šampionát zahájil letošní sezonu koncem dubna na německém Oscherslebenu. V součtu výsledků sobotního a nedělního závodu se usadil v čele průběžného pořadí úřadující šampion Robert Renauer společně s novým stájovým kolegou Thomasem Preiningem z týmu Precote Herberth Motorsport s vozem Porsche 911 GT 3.

Po šestém místě v prvním závodě se jim ve druhém podařilo zvítězit. Před soupeři na děleném druhé a třetím místě průběžného pořadí to Renauerovi s Preiningem zajistilo těsný náskok dvou bodů. Smůlu měli naopak Salaquarda s Němcem Franke Stipplerem, kteří na body nedosáhli.

Hned v pátečním tréninku padl nejlepší mostecký čas dosažený s vozem ADAC GT Masters. Němec Sven Barth ve voze Corvette C7 GT3-R, obkroužil dráhu za 1:31,485 minuty. Byl tak o necelou desetinu vteřiny rychlejší než Jeffrey Schmidt s Audi R8 LMS při loňské sobotní kvalifikaci.

Závodní víkend nebude o "gétéčkách", která startují oba dny ve 14:45. Součástí programu jsou i podniky seriálu cestovních vozů ADAC TCR Germany,
Porsche Carrera Cupu Germany a Spezial Tourenwagen Trophy pro starší sportovní a cestovní auta.

 

Právě se děje

Další zprávy