Proč nevidíte v extralize puk? Tady je důvod

Zdeněk John
27. 4. 2012 15:36
Smlouva mezi marketingovým partnerem a Asociací profesionálních klubů pamatuje na každý kousek ledu
Schéma reklamních ploch na stadionech v extralize podle návrhu smlouvy mezi Asociací profesionánlích klubů a společností Goram
Schéma reklamních ploch na stadionech v extralize podle návrhu smlouvy mezi Asociací profesionánlích klubů a společností Goram | Foto: Aktuálně.cz

Praha – Pokud jste si už zvykli, že při zápasech extraligy málem nevidíte kvůli reklamám na ledě puk, pak děláte dobře. Ani pro příští sezónu se nerýsuje změna k lepšímu.

Asociace profesionálních klubů stále vyhledává nového marketingového partnera a jediný, kdo jí nabízí konkrétní podmínky, je společnost Goram. Aktuálně.cz se podařilo získat návrh stále nepodepsané smlouvy.

Vyplývá z něj, že pokud jde o plochu, kterou na ledě zabírá reklama, diváci si příliš nepolepší. Součástí zmíněné smlouvy je schéma, ze kterého to jasně vyplývá. Červenou barvou jsou na něm vyznačena místa, která majitel marketingových práv prodá – pokud se s ní dohodne – firmě Goram. Další kusy ledu ale samozřejmě zaberou sponzoři jednotlivých klubů.

Smlouva ještě neplatí

O tom, zda bude smlouva mezi APK skutečně podepsána a zda nakonec bude platit, je ještě předčasné mluvit. Nejen že se obě strany musí shodnout na všech podmínkách smlouvy, ale navíc APK nemá jistotu, že bude tím, kdo pro příští sezóny bude vlastnit marketingová práva k vrcholovému hokeji.

Čtěte také:

V extralize řízené svazem se bude hrát širší baráž
Revoluce požrala své stoupence. Extraligu povede svaz

Právníci Rytířů Kladno, klubu vlastníka Jaromíra Jágra, totiž přišli s analýzou, která poukazuje na to, že s rozvázáním smlouvy mezi Českým svazem ledního hokeje a APK přijde Asociace od června také o zmíněná práva prodávat reklamu.

V návrhu smlouvy mezi Goramem a APK se počítá s tím, že by Goram a jeho partnerská firma platily v prvním roce smlouvy 130 milionů korun a dalších 30 milionů by utratily na propagaci extraligy a jejích partnerů. V dalších letech by tato částka mírně rostla postupně až na 160 milionů (plus zmíněných 30 milionů) za sezónu 2016/2017.

Kluby pod finančním tlakem

Extraligové kluby jsou před další sezónou ve většině pod velkým finančním tlakem. Sponzoři spíše ubývají, nebo chtějí dávat méně peněz. Do toho přichází velká konkurence, ruská KHL, kterou začne v Praze hrát HC Lev. Experti předpokládají, že odčerpá část peněz, které dosud od sponzorů dostávala extraliga.

Český svaz ledního hokeje za souhlas se startem pražského HC Lev dostane každý rok 25 milionů korun od jeho majitele. Byla to součást dohody mezi ČSLH a majiteli HC Lev.

Současným marketingovým partnerem hokeje je agentura BPA, APK se však pustila do hledání nového. První tendr byl zrušen, protože se přihlásila jediná firma (Goram), která navíc nesplnila podmínky vypsané soutěže. V dalším kolem pak APK začala jednat znovu s Goramem.

Čtěte také:

 

Právě se děje

Další zprávy