Praha - Mírný nárůst oproti loňskému roku zaznamenala většina hokejových klubů v zájmu o koupi permanentek na nadcházející sezonu extraligy.
Již tradičně je největší zájem v Brně, kde i přesto, že za vstup na všechny domácí zápasy musejí fanoušci zaplatit nejvíce v celé soutěži, mají diváci v Kajot areně rezervovaných již 5600 míst. Aktuálně nejhůř je na tom Slavia, která hraje na největším stadionu. Pražané zatím prodali jen asi 800 permanentek.
Čísla se ještě mohou zvedat
V žádném z klubů ale nejsou čísla o prodeji celoročních vstupenek konečná, fanoušci si je totiž mohou nadále kupovat. "Momentálně už jsme prodali asi o sto permanentek více než loni. Začínáme doma ale až 20. září a máme zkušenost, že lidi si je často kupují až v posledním týdnu před startem soutěže," řekl tiskový mluvčí Slavie Jakub Mezlík.
Podobné zkušenosti mají i zástupci dalších klubů. "Aktuálně se pohybujeme přibližně ve stejných číslech jako v minulých sezonách, prodali jsme jich asi 1200. Poslední týden bývá ale vždy silnější, takže očekáváme, že ještě k dalšímu prodeji dojde a celkové číslo se zvedne," uvedl tiskový mluvčí Sparty Tomáš Zetek.
Nejlépe jsou na tom zástupci Komety. V Brně si na nepřízeň fanoušků rozhodně nemohou stěžovat a nic na tom nezměnila ani nevydařená předešlá sezona. Hokej je v moravské metropoli mezi sporty jednoznačnou jedničkou. "Snažíme se zachovat pro naše fanoušky stejné ceny, i když vstupy energií a DPH se zvyšují. O permanentky na hokej je zájem z celé jižní Moravy. Jsme bohužel limitování kapacitou Kajot Areny, která se nedá zvýšit," uvedl majitel Komety Libor Zábranský.
V Třinci je vyprodaná půlka arény
Výsledky v minulé sezoně mírně zvedly zájem v Třinci, kde byly na začátku týdne prodány bezmála tři tisícovky permanentek. To už je víc než polovina kapacity Werk Arény, která pojme 5400 diváků. "Loni jsme tou dobou měli prodáno 2600 permanentek, nárůst dělá přibližně čtyři sta kusů," uvedl tiskový mluvčí klubu Tomáš Želazko.
Podobné je to v mistrovské Plzni, kde je momentálně prodáno zhruba 3000 permanentek, ale i ve Zlíně (1450) nebo v Liberci (3000). V Chomutově (1500), Litvínově (1800) nebo v Pardubicích je zájem srovnatelný s předešlými roky. Východočeši se však stejně jako Kladno a Vítkovice rozhodli, že konkrétní údaje nebudou zveřejňovat. "Počet je podobný jako v minulé sezoně. Úbytek ale nastal u korporátní klientely," řekl tiskový mluvčí Pardubic Jan Hrabal.
V Hradci zatím prodali tisíc permanentek
Pokles prodeje naopak přiznaly Karlovy Vary. "Oproti loňsku jsme zatím prodali asi o 300 permanentek méně," řekl tiskový mluvčí Energie Jiří Holý. Důvody jsou dva - výsledky týmu v posledních sezonách a celková situace v karlovarském kraji. "Lidi zde za zábavou nechodí obecně," uvedl Holý. Karlovy Vary zatím prodaly asi 1900 celoročních vstupenek.
Zhruba tisíc permanentek zatím prodali v Hradci Králové, do kterého se extraliga přesunula v létě z Českých Budějovic. "Extraliga zde byla před dvaceti lety, takže to nemáme s čím porovnat. I u nás se ale ještě prodávají a věříme, že číslo se zvýší," řekl marketingový manažer Mountfieldu Martin Sasín.
Tabulka prodeje permanentek:
HC Škoda Plzeň | 8236 | 3000 | 36,4 procenta |
PSG Zlín | 7000 | 1450 | 20,7 procenta |
HC Slavia Praha | 18.000 | 800 | 4,4 procenta |
HC Oceláři Třinec | 5200 | 3000 | 56,7 procenta |
HC Sparta Praha | 13.150 | 1200 | 9,1 procenta |
HC Verva Litvínov | 6011 | 1800 | 29,9 procenta |
Rytíři Kladno | 8000 | klub nezveřejňuje | |
HC Vítkovice Steel | 10.157 | klub nezveřejňuje | |
HC Mountfield Hradec Králové | 7700 | 1000 | 12,9 procenta |
HC ČSOB Pojišťovna Pardubice | 10.194 | klub nezveřejňuje | |
HC Kometa Brno | 7200 | 5600 | 77,7 procenta |
HC Energie Karlovy Vary | 6000 | 1900 | 31,6 procenta |
Piráti Chomutov | 5250 | 1500 | 28,5 procenta |
HC Bílí Tygři Liberec | 7500 | 3000 | 40 procent |
Pozn.: V tabulce je za názvem klubu kapacita stadionu, počet prodaných permanentek a procentuální obsazenost stadionu. Kluby jsou seřazeny podle umístění v předešlé sezoně.