Lidl zve na neexistující zápasy, hokejové MS protestuje

Miloslav Lubas
30. 3. 2011 7:05
Na letáčku i na webu Lidlu chybí jakákoliv informace o tom, kde se utkání konají
Co to bude? Nedovolená hra vozíkem? Ostuda. Lidl na letáčku blafuje
Co to bude? Nedovolená hra vozíkem? Ostuda. Lidl na letáčku blafuje | Foto: reprodukce Aktuálně.cz

Praha/Bratislava - Chcete si zahrát o vstupenky na neexistující hokejový zápas Česko - Německo?

Kupte si v jakémkoli tuzemském marketu Lidl zboží alespoň za 301 korun, pošlete SMS za dalších šest korun a můžete jít do toho!

Čtěte také:
Liberecký virus drahoty útočí na slovenské MS v hokeji

V reklamním letáčku, který měla v pondělí přilepený na své titulní straně Mladá fronta Dnes, láká Lidl do svých prodejen sloganem:

´Vhazujeme do hry 1200 lístků na hokej.´ A k soutěži pro své zákazníky dodává: ´Hraje se o lístky na tyto zápasy: Finsko - Německo, Česko - Lotyšsko, Česko - Německo, Lotyšsko - Finsko, Německo - Lotyšsko.´

Soutěž Lidlu považují pořadatelé MS 2011 na Slovensku za nelegální. Vstupenky smí poskytovat do hry pouze oficiální sponzoři a partneři šampionátu. Lidl mezi nimi není.

Chybí, na jakou soutěž lístky jsou

Letáček Lidlu si přečetly statisíce lidí. Pro ilustraci - v lednu letošního roku se v pondělí prodávalo okolo 240 000 výtisků MF Dnes.

Na letáčku i na webu Lidlu chybí jakákoliv informace o tom, kde se utkání konají. A o jaký turnaj běží. Uvedené země však naznačují, že by mohlo jít o Bratislavu a o mistrovství světa.

Hlavní je nakoupit. O co hrajete, to je ´putna´
Hlavní je nakoupit. O co hrajete, to je ´putna´ | Foto: reprodukce Aktuálně.cz

Lidl na svém letáčku i na webu přesvědčuje: ´Nakupte. Zaregistrujete se formou SMS. Vyhrajte dva z 1200 lístků na lední hokej. Každý týden vyhrává 150 soutěžících dva lístky.´

Čtěte také:
9246 míst pro MS v hokeji nestačí. Budou prý problémy

Mluvčí Lidlu Sandra Kipeťová Aktuálně.cz potvrdila, že vstupenky jsou doopravdy na MS v hokeji na Slovensku. Podle ní se s Lidlem soutěží o lístky na střetnutí Finsko - Dánsko, Česko - Lotyšsko, Česko - Dánsko, Lotyšsko - Finsko, Dánsko - Lotyšsko a Finsko - Česko.

"Na letáčku došlo bohužel k chybě v tisku," dodala Kipeťová. Německo má v hokejovém světě mnohem větší zvuk než Dánsko.

Neexistující zápasy. Chyba?

Jde-li v letáčku o vstupenky na MS v Bratislavě, tak je chyb víc: kromě střetnutí Česko - Německo nejsou na programu turnaje ani zápasy Německo - Lotyšsko a Finsko - Německo.

Hokejové MS v Bratislavě bude už za měsíc
Hokejové MS v Bratislavě bude už za měsíc | Foto: Miloslav Lubas

Česko a Německo budou v různých základních skupinách MS. Finsko a Německo taky. Lotyšsko a Německo rovněž. Němci se tedy nemusí ani s jedním z těchto týmů na MS vůbec střetnout.

Pokud by se utkání Česka, Finska a Lotyšska s Německem neuskutečnila, pak by Lidl porušil svou soutěží o lístky Zákon na ochranu spotřebitele. Inspektoři by mu však museli dokázat, že zákazníci soutěžili o vstupenky na MS, což není na letáčcích, ale ani na webu uvedeno.

Čtěte také:
MS v hokeji udělá z úděsného hřiště obří Fan Village

"Možná se ale na letáčcích jenom spletli," uvedl mluvčí České obchodní inspekce Tomáš Vozáb. O omylu svědčí kromě upřesňující zprávy od Kipeťové i web Lidlu. Obchodní řetězec na něm místo chybného Německa uvádí správné Dánsko - na rozdíl od letáčku. A zápasů pro soutěž o lístky je šest místo pěti.

Povolení od pořadatelů MS chybí

Se soutěžemi o vstupenky na dubnový a květnový šampionát v hokeji na Slovensku, jaké organizuje Lidl, se teď roztrhl pytel nejen pod Tatrami, ale i v Česku.

Hala Ondreje Nepely. Podle Lidlu v ní bude zápas Česko - Německo
Hala Ondreje Nepely. Podle Lidlu v ní bude zápas Česko - Německo | Foto: Miloslav Lubas

A mnoho firem se do nich pouští bez povolení organizačního výboru MS, řekla Aktuálně.cz mluvčí slovenských pořadatelů Michaela Grendelová. Za zneužívání šampionátu ke své propagaci jim hrozí žaloby. Souhlas slovenských pořadatelů chybí rovněž Lidlu.

Lidl uvádí na webu jako pořadatele soutěže o lístky na MS společnost Henkel ČR a sama sebe označuje za organizátora. Henkel se řadí k oficiálním sponzorům MS.

Na letáčcích se soutěží o vstupenky v pondělní MF Dnes však jsou odkazy pouze na Lidl. O Henkelu ani zmínka.

"Lidl dělá soutěž o vstupenky na MS nelegálně a porušuje naše obchodní podmínky. A nic na tom nemění to, že se snaží vykrýt Henkelem," upozornila Grendelová. "Lidl je navíc konkurencí pro společnosti Billa, jež se stala naším partnerem a zaplatila za to."


 

Právě se děje

Další zprávy