Praha – Dost možná se blíží doba, kdy hokejová NHL prolomí zhruba stoletou tradici a na dresech klubů povolí reklamu. Zářijový Světový pohár, kde uniformy týmů nezůstanou "čisté", napoví, zda takový krok snesou fanoušci.
"S využitím současné technologie jste s nimi v neustálém dialogu a víte, co si myslí," říká marketingový ředitel NHL Brian Jennings. Z informací, které přinesl web SportsBusinessDaily.com, vyplývá, že reklamy na dresech pro Světový pohár určitě budou.
Fanoušci se však nemusí obávat, že loga všemožných společností zcela zaplaví uniformy jako u mnoha evropských klubů. Půjde jen o ramena, na což jsou diváci zvyklí z mistrovství světa. U části týmů už je reklamní prostor prodaný, byť není jasné za kolik.
Kýžený zisk? 2,5 miliardy
O sumě, kterou chce NHL z prodeje reklamy na dresech získat, se spekuluje delší dobu, přičemž částky se výrazně liší. Liga by každopádně byla ráda za zisk kolem 150 milionů korun. Celkově chce ze zářijového turnaje v Torontu vytěžit zhruba 2,5 miliardy, přičemž nejvíc vydělá na prodeji lístků či televizních práv.
O dresy v tomto případě až tolik nepůjde. Funkcionáři slavné soutěže jsou však zvědaví na reakci fanoušků.
Ti zatím nepořádají protesty, ale v drtivé většině nesouhlasí. Rozhodně nevítají představu, že reklamu uvidí i na uniformách klubů NHL.
Dříve by to byl nemyslitelný krok, ovšem teď k němu není až tak daleko. Ještě před dvěma roky NHL odmítla znesvětit zhruba stoletou tradici, přestože by inkasovala asi 3 miliardy korun. Zaprvé to na tamní poměry nebylo až tolik peněz, zadruhé nejlepší hokejová soutěž světa nechtěla předběhnout konkurenci – basketbalovou NBA, fotbalovou NFL a baseballovou MLB.
Kam přijdou tři pruhy?
Jenže NBA už se k nepopulárnímu činu odhodlala. Od ročníku 2017-18, tradice netradice, reklamu na dresech na zkoušku zavede. Přidá se i hokejový gigant, pokud dostane dost vysokou nabídku?
Prvním krokem může být dohodnutá spolupráce se společností Adidas, která od přespříští sezony začne pro NHL vyrábět dresy. A za 170 milionů ročně, což je oproti současné spolupráci s Reebokem dvakrát tolik.
Německá firma, která se slavnou soutěží navázala spolupráci na úkor Bauer Hockey a Under Armour, chce být za vysázené peníze vidět. Proto není vyloučené, že se na dresech klubů objeví tři pruhy.
Charakteristický znak společnosti už je ostatně i na uniformách pro Světový pohár, byť je "ukrytý" na bočních stranách pod rukávy (ukázka ZDE).