Praha - Hokejové reprezentace postupně začaly odhalovat podobu svých dresů pro olympiádu v Soči a následující turnaje a snad okolo všech trikotů se strhla bouřlivá debata.
Jsou totiž úplně jiné než ty, v nichž se hráči dlouhá léta po mezinárodních kluzištích proháněli.
A zdaleka ne všude se s novou image úborů svých hrdinů dokázali smířit a sžít.
Češi jako Štěpánci
Velké emoce vzbudily samozřejmě také dresy českého týmu, které jsou vytvořeny ve dvou zcela odlišných variantách. Jeden je v retro stylu s barvami trikolory u krku a státním znakem pod ním, druhý má podobu otočené vlajky se znakem na prsou.
Fanoušci přistupují k oběma verzím diametrálně odlišně. Zatímco retro s dominancí bílé barvy většinou vyzdvihují slovy "krása, nádhera, super!", tak vlajkovou variantu označují jako "nevkusnou, otřesnou a trapnou", která "vypadá jako z počítačové hry NHL" a "napodobuje tenistu Radka Štěpánka".
Navíc si myslí, že odlišný vzhled z jednotlivých stran se bude plést s dresy mužstev, která používají stejné barvy, jako třeba Rusové.
Slováci v pyžamech
České retro variantě se hodně podobají slovenské dresy, které byly vytvořeny ve světlé a tmavé verzi. Na obou navíc jsou tenké proužky se slovy státní hymny.
Slováci přistupují k novým ´pracovním oděvům´ svých reprezentantů vstřícnější, ovšem i ony se staly terčem narážek.
Mnoha lidem připomínají spíš pyžamo než dres. "Mne nezajímá, v čem budou spát, ale v čem budou hrát," píše jeden z kritiků v internetové diskusi. Jiným zase vadí absence nápisu "Slovakia", který by je odlišil v případě, že by podobné dresy měli Slovinci, nebo špatné pořadí barevných pruhů.
Kanaďané propagují čerpací stanice
Snad nejvíc však své dresy strhali Kanaďané, kteří se o novém vzoru dozvěděli na internetu ještě několik dní před oficiálním zveřejněním. V bleskové anketě se úbory nelíbily 80 procentům hlasujících.
Národní tým ´kolébky hokeje´ má hned tři sady. Ve dvou převládá červená či bílá a uprostřed je bílý, resp. červený pruh s tradičním javorovým listem. Třetí verze je pak černá s nápisem "Canada" v červeném poli na hrudi.
Hokejovým příznivcům vadí, že první dvě varianty připomínají logo naftařské společnosti Petro-Canada (porovnejte ZDE). Dodatková verze je zase příliš unylá, matná a nekanadská. Velká část fanoušků si pak žádala zpět image dresů, v nichž Kanada dobyla zlato na minulé olympiádě ve Vancouveru.
Šéf Kanadského hokejového svazu Bob Nicholson však z prvních reakcí velké závěry nedělá. "Vždycky se objeví různé reakce. Ale právě to je na hokeji skvělé, vždycky totiž všechny rozvášní," říká Nicholson.