Tipsport nekoupil celou BPA. Komu patří zbytek a jak to pocítí fanoušek?

Daniel Poláček Daniel Poláček
16. 3. 2016 13:53
Tipsport, největší provozovatel sportovních sázek v Česku, v minulých týdnech ohlásil, že koupil celou marketingovou agenturu BPA. O některé její části však ve skutečnosti neměl zájem. Jak hokejový obchod roku dopadl? Co přinesl sportovním fanouškům a českému hokeji?
Tipsport kromě české extraligy sponzoruje i tuzemskou reprezentaci. Nyní svůj vliv v českém hokeji ještě zvýšil.
Tipsport kromě české extraligy sponzoruje i tuzemskou reprezentaci. Nyní svůj vliv v českém hokeji ještě zvýšil. | Foto: Lukáš Filipec

PrahaTipsport, největší provozovatel sportovních sázek v Česku, v minulých týdnech ohlásil, že koupil celou marketingovou agenturu BPA, což ale není zcela přesné tvrzení. Její část nově spadá do Charouzova impéria. Co to znamená pro sportovního fanouška a tuzemský hokej?

Agentura BPA je významná především tím, že léta vlastní marketingová a televizní práva na český hokej, za což mu garantuje příjem 350 milionů korun.

V posledních měsících se však agentura dostala do finančních potíží, a proto požádala o pomoc Tipsport, který sponzoruje jak tuzemskou extraligu, tak reprezentaci. Loni díky dlouhodobé spolupráci dokonce vstoupil do Síně slávy českého hokeje.

Ředitelkou zůstane Obermajerová

Nyní svůj vliv rozšířil o vlastnictví BPA a má jasný cíl – díky svému finančnímu zázemí stabilizovat vzniklou situaci a českému hokeji nadále garantovat příjem 350 milionů. "Je podepsaná nějaká smlouva, která trvá do roku 2018. Náš úkol právě je, aby všechny závazky ve smlouvě byly dodrženy," říká Lubomír Ježek, ředitel komunikace Tipsportu. "Jako generální partner extraligy máme zájem na tom, aby prostředí – řekněme obchodně-marketingové – bylo trvalé a důvěryhodné."

Že by ale fungování BPA rázem dostalo novou tvář, se čekat nedá. Vždyť bývalá majitelka Jana Obermajerová bude stále zastávat klíčovou funkci ředitelky. Zůstane i předsedkyní představenstva. "Určitě by nebylo dobré něco měnit, protože současné vedení má dlouholeté zkušenosti," ví Ježek.

Důležitější však je, co změna majitele přinese hokejovým fanouškům. Kroků má být celá řada, nicméně o jejich konkrétní podobě se teprve diskutuje. "Věřím, že teď budeme mít lepší možnosti rozvíjet všechny stávající projekty a připravovat nové," doplňuje ředitelka agentury Obermajerová.

Tipsport nekoupil celou BPA

Určitě zůstane televize Sport 5, jež svůj program staví i na hokeji. Ve sportovním programu naleznete například pořady Hokejová pětka či Extraligová tříšť s olympijským vítězem Martinem Procházkou v roli moderátora. Televizi, kterou od roku 2013 vlastnila BPA, přitom Tipsport nepřevzal.

Sport 5 budou diváci moct nadále sledovat díky tomu, že část BPA, kterou sázková kancelář nekoupila, nezanikla a přejmenovala se na společnost Bohemian Marketing & Promotion (BMP). "Předmětem činností BMP bude prodej reklamního prostoru ve vysílání TV Sport 5 a realizace dalších mediálních, reklamních a marketingových projektů," prohlašuje Obermajerová.

BMP nově vlastní Antonín Charouz, což není překvapení. Právě známý podnikatel v roce 1993 založil BPA. Přestože ji později prodal, nadále s ní udržoval těsný kontakt. V BMP odstoupila ze všech funkcí Jana Obermajerová, která se bude jako ředitelka starat "jen" o hokejové projekty pod Tipsportem.

 

Právě se děje

Další zprávy