Od čtvrtka až do 31. března mohou fanoušci žádat o vstupenky na internetové stránce www.euro2008.com Rozděleno bude třicet procent z celkového počtu 1,1 milionu vstupenek.
Další část předprodeje začne až v prosinci po losování šampionátu, kdy si už budou fanoušci vybírat konkrétní zápasy, které budou chtít navštívit.
V první fázi předprodeje bude prodáno 350.000 lístků. Protože se předpokládá, že počet žádostí vysoce překročí množství vstupenek, bude o jejich držitelích rozhodovat los. Každý z vylosovaných může dostat maximálně čtyři vstupenky, vyrozuměni budou do konce dubna.
Rakušané a Švýcaři ve výhodě
Objednávky v první fázi předprodeje jsou ale skutečnou sázkou do loterie. Fanoušci totiž zatím nevědí, zda jejich mužstvo vůbec postoupí, natož kdy a kde bude případně hrát. Výhodu mají pouze pořádající země, které termíny i místo konání tří zápasů svého týmu znají.
Rakušané odehrají základní skupinu na vídeňském stadionu Ernsta Happela, Švýcaři v St. Jakob-Parku v Basileji. Pro všechny však prý budou překvapením ceny vstupenek, které zatím pořadatelé tají.
Jinak tomu bude v druhé fázi předprodeje, která se uskuteční v prosinci po ukončení kvalifikace a rozlosování skupin. V této fázi, při níž přijde do prodeje asi 40 procent vstupenek, již bude znám přesný pořad šampionátu. Většina vstupenek v druhé fázi bude určena pro fotbalové svazy zemí, které se na mistrovství kvalifikují.
V souvislosti s nadcházejícím zahájením předprodeje vypukla v pořadatelském Rakousku diskuse o tom, zda a případně jak zvýhodnit takzvané věrné fanoušky před příležitostnými zájemci o vstupenky. Zatím bylo rozhodnuto, že v březnové první fázi budou mít všichni stejnou šanci.
V druhé fázi pak uvažuje rakouský fotbalový svaz o přednostním prodeji lístků těm fanouškům, kteří si zakoupili největší počet vstupenek na mezistátní zápasy rakouské reprezentace v roce 2006. První stovka zájemců z tohoto žebříčku by měla dostat po dvou lístcích na každý ze tří zápasů Rakušanů na Euru, dalších 1200 pak dva lístky na jeden zápas.
Proti tomuto návrhu se však ozvala již řada kritiků, kteří poukazují na to, že pouhý počet zakoupených vstupenek ještě mnoho nevypovídá o skutečné věrnosti fanouška.
Lepší by podle těchto hlasů byl systém, který zvolili Švýcaři pro minulé mistrovství světa v Německu: ti odměňovali přednostně
fanoušky, kteří navštívili největší počet zápasů svého týmu na půdě soupeře.
Svazy zatím nic nevědí
Ostatní národní svazy zatím přesné instrukce o prodeji vstupenek neobdržely. "UEFA nás sice počátkem roku požádala, abychom co nejdříve určili pro naši republiku funkcionáře odpovědného za prodej vstupenek v další fázi, ale bližší informace zatím nedodala," řekl generální sekretář ČMFS Petr Fousek.
Podle něj je pouze známo, že v některých krocích se bude objednávkový způsob lišit od minulého Eura v Portugalsku. Ve chvíli, kdy budou známy detailní podmínky, za nichž bude možné vstupenky objednávat, bude prý fotbalový svaz fanoušky neprodleně informovat.